dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB odpowiada na pytania o pasażerskie połączenia kolejowe międzynarodowe

Odpowiedź MIB:
jak już wskazywaliśmy, przewoźnicy kolejowi mogą w ramach swojej własnej polityki handlowej zawierać porozumienia dwu- lub wielostronne, na podstawie których przejazd pomiędzy ich krajami będzie objęty taryfą specjalną.

PKP Intercity SA na bieżąco prowadzi analizy swojej pozycji konkurencyjnej i na ich podstawie, w porozumieniu z kolejami zagranicznymi, podejmuje działania w celu dopasowania oferty cenowej do aktualnej sytuacji rynkowej, np. poprzez wprowadzanie oferty specjalnej.  

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa



Pytanie:

Czy polscy przewoźnicy kolejowi nie mogliby zawrzeć takich porozumień? Obecnie ceny bikletów międzynarodowych sa znacznie i wielokrotnie wyższe niż w krajach sasiednich gdzie są różne promocje i odstraszają biedniejszą część populacji od wszelkiej podróży koleją za granicę.


 
Odpowiedź MIB:

przy ustalaniu cen za przejazd pociągiem międzynarodowym z Polski za granicę, opłata na bilecie jest sumą opłat częściowych za przejazd po terytorium każdego państwa. Wynika to z zasad określonych w Międzynarodowych szczegółowych warunkach przewozu stosowanych do przejazdów na podstawie biletów nie zawierających obowiązkowej rezerwacji miejsca (SCIC-NRT). Zatem, każdy przewoźnik przekazuje pozostałym przewoźnikom wysokość opłat, jakie będą mu należne za przejazd po jego terytorium. Oprócz tych ogólnych zasad przewozu, przewoźnicy kolejowi mogą w ramach swojej własnej polityki handlowej zawierać porozumienia dwu- lub wielostronne, na podstawie których przejazd pomiędzy ich krajami będzie objęty taryfą specjalną.

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Pytanie:

Dlaczego z Polski połączenia kolejowe do dalszych krajów koleją są tak drogie? Kosztuja kilkakrotnie więcej niż w RFN. Zaś pociągów międzynarodowych do Polski kursuje niezwykle mało- zwykle- kilka-kilkanaście razy mniej niż między innymi krajami UE.

Czy w Polsce można kupić bilety "Sparpreis" (Cena oszczędna") z taryfy międzynarodowej kolei niemieckich? Pozwalają one dotrzeć np. na południe Europy za 39 euro czy do Londynu za 59 Euro. To kilka-kilkanaście razy taniej niż wg stawek polskiej kolei państwowej. Skąd te różnice? Czy PKP dyktuje ceny monopolisty?

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:16. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB odpowiada na pytania o pasażerskie połączenia kolejowe międzynarodowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery