Wniosek o wypełnienie wniosku w naborze programu "Kolej Plus"- kolej turystyczna w Ziel. Górze
Propozycja do władz miasta Zielona Góra i do zarządu komisarycznego miasta Szprotawa w zarządzie komisarycznym
do
- Zarząd Komisaryczny i Radni Miasta Szprotawa, Radni Ziel. Góry
Szanowni Państwo,
Wnoszę do UM o złożenie wniosku w naborze programu Kolej Plus (zostało kilka dni naboru) celem budowy krótkiej linii kolei, jakiegoś fragmentu liczącej 50 km torowiska, linii kolei. Kursowałby tutaj autobus szynowy turystyczny, a w bardzo dalekiej przyszłości- być może za kilkadziesiąt lat- pociągi w pełnej relacji Szprotawa- Zielona Góra.
Wnoszę aby samorząd UMZG i UMSz. niezwłocznie złożył wniosek dot. rozbudowy i naprawy linii kolejowej do centrum miasta Ziel. Góra i np. ze Stypułowa do miasta Szprotawa w owym programie, jako że jest on do tego celu przeznaczony i zdaniem redakcji gmina wypełnia kryteria.
Odcinek do rozbudowy:
Powstałby nowy przystanek w centrum miasta Zielona Góra. Kolej dotarłaby do samego centrum miejscowości. Dotarłaby do okolic ulicy Fabrycznej, po śladzie starej kolei. Linię kolei przedłużonoby razem z ze ścieżką rowerową jednym torem wzdłuż ulicy Nowojędrzychowskiej - nowy przystanek lub nowe dwa przystanki objęłyby ścisłe centrum miasta. Końcowy przystanek mógłby się mieścić przy ulicy Łużyckiej lub Ogrodowej. Byłaby to linia turystyczna dla potrzeb muzeum kolei.
Proponuję aby gmina w I etapie projektu wybrała krótki fragment torowiska na odcinku podmiejskim do odbudowy. Byłaby to krótka linia podmiejska, budowana w tym etapie celem połączenia centrum miasta Zielona Góra i ul. Ogrodową z resztą sieci kolejowych- choćby tylko dla pociągów sezonowych turystycznych. Może mieć ona tylko kilka km na terenie samej Ziel. Góry, do Jędrzychowa lub Ochli, np. odcinek turystyczny Ochla do Ziel. Góra ul. Ogrodowa Muzeum Kolei, na ile stać gminę i samorząd województwa. Sugeruję aby gmina na etapie składania wniosku jeszcze nie precyzowała ostatecznego przebiegu bocznicy do centrum miasta, nie jest to wymagane. Wg moich informacji, bez budowy odcinka do centrum miasta, kolej nie odzyska znaczenia w obsłudze miasta Ziel. Góra, a połączeń -bez inwestycji w odcinek do centrum- będzie bardzo mało.
opr. Adam Fularz,
Instytut Ekonomiczny, Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra
Posted by Telewizja Opera
on 13:43.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0