do władz gminy Lubniewice w sprawie szansy na udział w programie "Kolej Plus"
Wniosek do Radnych gminy Lubniewice i do UM
Lubniewice (F) 15,200 Glisno (F) 18,100 Kniazin (F) 22,400 | ||
Ostatnia zmiana: 2019-06-27
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Po II wojnie tory rozebrali Rosjanie. Do lat 70 istnialy jeszcze budynki stacji i poczekalni. Budynek stacji byl dwukondygnacyjnym budynkiem mieszkalnym z podpiwniczeniem. Dodatkowo znajdowal sie tam budynek poczekalni z kasa biletowa. Budynki te rozebrano a material wykorzystana na budowe szkoly podstawowej w Glisnie. Byly to lata 70 (nie jestem pewien co do daty). Do polowy lat 90 znajdowala sie tam jeszcze rampa rozladunkowa. Ale po zakupienie tej ziemi przez prywatnego własciciela zostala rowniez rozebrana. Na dzien dzisiejszy nie ma juz tam sladu po koleji. Jedyna pozostaloscia jest nasyp kolejowy ciagnacu sie od Rudnicy do Sulęcina. (info: JK, 2004-11-17) Opis infrastruktury: Przy wylocie równi stacyjnej w kierunku Sulęcina widoczny, przysypany ziemią i porośnięty trawą podkład kolejowy, pozostawiony przy rozbiórce tej linii. (info: A.Szymański, 16-11-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 0 (był 1) Krawędzie peronowe: 0 (była 1) |
Ostatnia zmiana: 2018-07-04
Opis ogólny |
---|
Nadal teren stacji jest na skraju Lubniewic ale około 300m od ścisłej zabudowy miejskiej. Przy wjeżdzie dużym nasypem do dzisiaj zachował się wiadukt stalowy. (info: Rysiek/Leszek F. Morawiec) Opis infrastruktury: - tory zostały rozebrane w 1945 r. przez naszych "wyzwolicieli" ze wschodu, styczeń 2013 r. Boleslaw Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013) Opis budynków: Budynek stacyjny - już nie istnieje. Z widniejących na zdjęciu "z zachodu" zabudowań pozostał pierwszy od prawej budynek, który od początku jest mieszkalny. Natomiast po budynku stacyjnym pozostały tylko fundamenty (podłoga wraz z piwnicami) i stopień z wejścia do budynku. Perony (2) są przysypane ziemią i porośnięte trawą, ale nadal widoczne ich zarysy. Na całej linii na torowisku leży tłuczeń (także przy wylocie ze stacji Lubniewice w kierunku Sulęcina, słupki kilometrażowe z numerem linii). (info: Adam Szymański, 14-04-2008) - wieża wodna stoi przy drodze wylotowej nr 136 w kier. Sulęcina (Wędrzyna, ul. Sulęcińskiej,przy nieistniejącej od 1945 r. stacji kolejowej (ok. 1,8 km od centrum wsi), - podobna wieża istnieje przy b. stacji Strużka Janiszowice,styczeń 2013 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: | Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 2) |

