do władz gminy Lubniewice w sprawie szansy na udział w programie "Kolej Plus"
Wniosek do Radnych gminy Lubniewice i do UM
Szanowni Państwo,
Zwracam się do władz gminy z uprzejmą prośbą. Zgodnie z rozmową ustną z p. Burmistrzem wyszukałem źródło sfinansowania odbudowy torowiska kolei do miasta Lubniewice. Proszę szybko i pospiesznie złożyć wniosek, i uzupełniać go już po jego złożeniu, z uwagi na upływający termin złożenia dokumentacji.
Miasto Sulęcin ma 10000 mieszk. Gmina miejska Gubin ubiega się o rządowy program "Kolej Plus"- proponuję by gmina Lubniewice i ew. miasto Sulęcin złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii Lubniewcie- Kniazin za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Wędrzyn przez Kniazin do Lubniewic z przystankiem kolejowym w centrum Lubniewic.
Proponuję by kolej doprowadzono bliżej centrum Lubniewic- nowy tor pobiegłby od terenu dawnej stacji równolegle na odcinku ulicy Sulęcińskiej w kierunku centrum Lubniewic np. do ul. Spacerowej. Proszę o natychmiastową zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim (jak obecnie weekendowe kursy Zielona Góra- Łagów w soboty od 8 sierpnia do 12 września 2020), czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Międzyrzecz.
W związku z tym zwracam się do władz gm Lubniewice o złożenie wniosku w naborze do programu Kolej Plus. Odbudowanoby 7 kilometrów i 200 metrów torowiska do stacji Kniazin za pomocą szyn staroużytecznych, w taki sposób aby wyeliminować koniecznośc zniany kierunku jazdy z kierunku Międzyrzecza. Dodanoby tzw. wjazd kieszeniowy.
Opis linii:
Lubniewice (F) 15,200 Glisno (F) 18,100 Kniazin (F) 22,400 | ||
Opis stacji Glisno
Ostatnia zmiana: 2019-06-27
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Po II wojnie tory rozebrali Rosjanie. Do lat 70 istnialy jeszcze budynki stacji i poczekalni. Budynek stacji byl dwukondygnacyjnym budynkiem mieszkalnym z podpiwniczeniem. Dodatkowo znajdowal sie tam budynek poczekalni z kasa biletowa. Budynki te rozebrano a material wykorzystana na budowe szkoly podstawowej w Glisnie. Byly to lata 70 (nie jestem pewien co do daty). Do polowy lat 90 znajdowala sie tam jeszcze rampa rozladunkowa. Ale po zakupienie tej ziemi przez prywatnego własciciela zostala rowniez rozebrana. Na dzien dzisiejszy nie ma juz tam sladu po koleji. Jedyna pozostaloscia jest nasyp kolejowy ciagnacu sie od Rudnicy do Sulęcina. (info: JK, 2004-11-17) Opis infrastruktury: Przy wylocie równi stacyjnej w kierunku Sulęcina widoczny, przysypany ziemią i porośnięty trawą podkład kolejowy, pozostawiony przy rozbiórce tej linii. (info: A.Szymański, 16-11-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 0 (był 1) Krawędzie peronowe: 0 (była 1) |
Opis stacji Lubniewice
Ostatnia zmiana: 2018-07-04
Opis ogólny |
---|
Nadal teren stacji jest na skraju Lubniewic ale około 300m od ścisłej zabudowy miejskiej. Przy wjeżdzie dużym nasypem do dzisiaj zachował się wiadukt stalowy. (info: Rysiek/Leszek F. Morawiec) Opis infrastruktury: - tory zostały rozebrane w 1945 r. przez naszych "wyzwolicieli" ze wschodu, styczeń 2013 r. Boleslaw Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013) Opis budynków: Budynek stacyjny - już nie istnieje. Z widniejących na zdjęciu "z zachodu" zabudowań pozostał pierwszy od prawej budynek, który od początku jest mieszkalny. Natomiast po budynku stacyjnym pozostały tylko fundamenty (podłoga wraz z piwnicami) i stopień z wejścia do budynku. Perony (2) są przysypane ziemią i porośnięte trawą, ale nadal widoczne ich zarysy. Na całej linii na torowisku leży tłuczeń (także przy wylocie ze stacji Lubniewice w kierunku Sulęcina, słupki kilometrażowe z numerem linii). (info: Adam Szymański, 14-04-2008) - wieża wodna stoi przy drodze wylotowej nr 136 w kier. Sulęcina (Wędrzyna, ul. Sulęcińskiej,przy nieistniejącej od 1945 r. stacji kolejowej (ok. 1,8 km od centrum wsi), - podobna wieża istnieje przy b. stacji Strużka Janiszowice,styczeń 2013 r. Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 03-01-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: | Perony: 0 (były 2) Krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
Aby wszystko się pomyślnie udało, i aby wypełnić wymóg konkursu, projekt ten musiałby być podpięty pod wspólny projekt z miastem Sulęcin, z uwagi na wymóg liczby 10 tys. mieszkańców. Niemniej gmina może go złożyć oddzielnie i uzupełnić o stosowne porozumienie o połączeniu dwóch wniosków w jeden.
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra
Posted by Telewizja Opera
on 14:13.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0