Wniosek do Radnych gminy Sulęcin oraz do UM
"trasy do Łagowa, Ośna i Sulęcina są już planowane do wykorzystania w celach turystycznych, jednakże zarządca infrastruktury PKP PLK SA tj. miejscowy Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze odmawia ich udostępnienia, bądź oczekuje od przewoźnika poniesienia wysokich kosztów udrożnienia nieczynnych torów. "
Wędrzyn (F) 51,605 Kniazin (F) Sulęcin (F) 58,717 Długoszyn (F) Smogóry (F) 67,170 Trześniów (F) Ośno Lubuskie (F) 76,475 |
Ostatnia zmiana: 2015-09-05
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Od 09.12.2007 kursują w dni robocze przez Sulęcin dwie pary pociągów relacji Rzepin - Międzyrzecz, zaś w dni świąteczne jedna para. --- Przez Sulęcin kursują codziennie dwie pary pociągów. W niedzielę i święta też. (info: gdarecki, 14-04-2008) Budynek byłej parowozowni,wieża wodna i mały budynek obok zostały sprzedane.Nabywcą jest sulęciński przedsiębiorca.Miejmy nadzieję,że poprawi ich estetykę. (info: Ryszard Kosmala, 15-10-2014) Opis infrastruktury: W dniu dzisiejszym tj.18.05.2009 ekipa przysłana przez PKP nieruchomości dokonała "zabezpieczenia" wieży wodnej.Kilkanaście dni temu budynki zasilane w wodę z tej wieży podłączono do sieci miejskiej.Dziś owa ekipa wymontowała z wieży pompę i część rur tym samym czyniąc wieżę niesprawną.Czyli była sobie wieża..., Ryszard Kosmala Opis budynków: Wieża wodna stoi do dzisiaj obok dawnej lokomotywowni. Nastawnia wykonawcza zdewastowana - brak okien i innych elementów stolarki. Budynek stacyjny wybudowany w latach 70., w tej chwili niedostępny - wszystkie wejścia zamurowane. (info: Rysiek) --- Wieża wodna na stacji Sulęcin nie była i nie jest zdewastowana. Wszystkie urządzenia wieży są cały czas sprawne, a wieża zasila wciąż w wodę 2 budynki, w których mieszkają byli kolejarze. (info: Ryszard Kosmala Sulęcin, 2005-11-15) Kilka dni temu zburzono budynek byłej nastawni. (info od: Ryszard Kosmala, 2010-03-06) W dniu 28.09.2010r. zburzono budynek dworca. (info: Dariusz Grządko, 2010-09-28) Dziś tj 28.09.2010r zburzono budynek dworca kolejowego w Sulęcinie.Wspaniały prezent PKP nieruchomości na 120 rocznicę otwarcia linii kolejowej Rzepin-Sulęcin.01.11.1890r. (info: Ryszard Kosmala, 28-09-2010) - wieża wodna stoi przy przejeździe kolejowym w ul. I. Daszyńskiego, przy b. lokomotywowni, - podobne wieże są m.in. na stacjach: Gościkowo, Nojewo, Śrem, Trzciel, listopad 2013 r. Bolesław Wojtyniak, (info: Bolesław Wojtyniak, 22-11-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | był, ale już nie istnieje | |
lokomotywownia: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana lub nieczynna | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
perony: | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 | |
kody: | IBNR:7486 |
Wydawnictwo chciałoby zaproponować Państwu uruchomienie połączeń pasażerskich w relacji
Frankfurt nad Odrą- Rzepin- Ośno Lubuskie- Sulęcin- Międzyrzecz- Gorzów Wielkopolski w perspektywnie do 2035 roku.
Zamierzamy w wieloletniej perspektywie opisywac temat i może dzięi temu- doprowadzić do odtworzenia linii kolei pasażerskiej w jej dawnym korytarzu na trasie (Frankfurt nad Odrą)- Rzepin- Ośno Lubuskie- Sulęcin- Lubniewice- Gorzów Wielkopolski, z wykorzystaniem starego przebiegu torowisk przez Lubniewice i zachowanych odcinków toru.
Panie Redaktorze,
Stacje Ośno Lubuskie oraz Sulęcin znajdują się na wyłączonym od 2014 r. dla ruchu pasażerskiego i towarowego odcinku Wędrzyn – Rzepin linii kolejowej nr 364. Natomiast stacja Łagów Lubuski znajduje się na linii kolejowej nr 375, na odcinku Nietoperek – Toporów, który także jest wyłączony z eksploatacji. Ruch pasażerski nie jest prowadzony na nim od 1989 r. W związku z tym ww. odcinki nie występują w ofercie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i nie są dla nich opracowywane rozkłady jazdy pociągów. Korzystanie z tych odcinków możliwe jest po zawarciu odrębnych umów z zainteresowanymi przewoźnikami, w których określone zostaną warunki korzystania oraz partycypacji zainteresowanych w kosztach ponownego przygotowania linii do prowadzenia ruchu pociągów oraz ich bieżącego utrzymania i eksploatacji.
Obecnie w Spółce prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową na lata 2021 – 2027. Efektem tych prac będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego i mogą przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonych ładunków. W ramach tych prac objęta analizami jest linia kolejowa nr 364 Rzepin – Wierzbno.
Pozdrawiam
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa