dot. Kolej Plus: List w sprawie elektryfikacji kolei i bezpośredniego połączenia kolejowego Płońsk- Warszawa
Do Radnych Miasta Płońsk
Urząd Miejski w Płońsku
ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk
Biuro Rady, p. 110 (I piętro)
do:
Andrzej Józef Pietrasik Burmistrz Miasta
Teresa Emilia Kozera Zastępca Burmistrza Miasta
Lilianna Kraśniewska II Zastępca Burmistrza Miasta
Janina Lusawa Skarbnik Miasta
Andrzej Bogucki Sekretarz Miasta
Szanowni Państwo,
Urząd Miejski w Płońsku
ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk
Biuro Rady, p. 110 (I piętro)
do:
Andrzej Józef Pietrasik Burmistrz Miasta
Teresa Emilia Kozera Zastępca Burmistrza Miasta
Lilianna Kraśniewska II Zastępca Burmistrza Miasta
Janina Lusawa Skarbnik Miasta
Andrzej Bogucki Sekretarz Miasta
Szanowni Państwo,
Wydawnictwo chciałoby przypomnieć że trwa nabór wniosków do programu " Kolej Plus ". Czy samorząd terytorialny złoży wniosek o przyznanie pomocy w ramach programu Kolej Plus?
Zwracam się ponownie z pomysłem przedłużenia linii kolei podmiejskiej do Płońska, poprzez elektryfikację i modernizację odcinka kolei do Płońska. Oferowanoby połączenia bez przesiadki w Nasielsku. Podróżni nie musieliby się przesiadać na szynobus w relacji do Warszawy.
Tańszą opcją jest wprowadzenie bezpośrednich połączeń Warszawa- Płońsk, w całości wykonywanych szynobusem, z pominięciem wszystkich mniejszych stacji i przystanków na trasie z Nasielska do Warszawy.Myślę że czas przejazdu 60- 65 minut jest możliwy do osiągnięcia przy minimalnej ilości postojów na trasie. Jednakże szynobus musiałby pokonywać "pod drutem" odcinek z Nasielska do Warszawy. Jest to technicznie możliwe już obecnie.
Rada Miasta musiałaby podjąć uchwałę lub uchwały w sprawie skierowane np. do przewoźników, do UMWM, ewentualnie do Ministra Infrastruktury i przesłać ją przewoźnikom kolejowym (KM, SKM Warszawa) oraz do PKP PLK.
Czy UM Płońsk może również zabiegać aby nie zapomniano o torach dla kolei miejskiej i podmiejskiej do Płońska, w ramach planowanego do odbudowy torowiska Nasielsk- Legionowo Piaski, zaznaczonego kolorem niebieskim na załączonym szkicu.
Pozdrawiam
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Posted by Telewizja Opera
on 07:34.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0