dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie prasowe- kolej podmiejska aglomeracyjna w Krośnie i trwający nabór do "Kolej Plus"



Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>

Subject: Pytanie prasowe- kolej podmiejska aglomeracyjna w Krośnie



do UM w Krośnie

Szanowni Państwo, 
po rozmowie z prezydentem miasta Krosno w czasie Kongresu Regionów chciałbym złożyć zapytanie, czy władze miasta rozważyłyby projekt, który pozwoliłby lepiej konkurować z miastem Rzeszów na rynku walki o kapitał ludzki i finansowy w Podkarpaciu. Jako ekonomista transportu widzę szansę na lepsze wykorzystanie już istniejącej infrastruktury. W tym celu gmina Krosno w ciągu 20 najbliższych dni musi wypełnić formularz wniosku w tym programie rżadowym:


Proponuję kolej podmiejską Jedlicze- Krosno- Targowiska, która miałaby następujące przystanki:

  1. Targowiska
  2. Górka- nowy przystanek
  3. Krosno Leroy Merlin- nowy przystanek
  4. Krosno Miasto
  5. Krosno Jagiellońska przy rzece- nowy przystanek
  6. Krosno Dworzec
  7. Krosno Polanka
  8. Krosno Turaszówka
  9. Jedlicze


Dołączam schemat graficzny propozycji.
Reasumując- powstałyby 3 nowe przystanki a gmina musi wypełnić wniosek o ich budowę za pomoca formularza programu "Kolej Plus" i wydać 15 % wkładu własnego. Kolej aglomeracyjna kursowałaby co 30 minut początkowo tylko w czasie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego.
Finansowanie: dotacja władz miasta, dotacja UMWL. Mogę policzyć koszty pockm obliczając ilość pockm potrzebną na stworzenie podstawowej oferty połączeń co 30 minut- tylko w godzinach szczytu.

Obsługa: przewoźnik wyłoniony w przetargu, musiałby posiadać autobus szynowy. System biletowy byłby ten sam co w autobusach komunikacji miejskiej. System byłby organizowany w ramach organizacji komunikacji miejskiej i byłby jej integralną częścią.

P{roszę o odniesienie się do propozycji złożenia wniosku o dofinansowanie. W rozmowie z p. prezydentem miasta podkreślałem fakt że obecnie należy zabiegać o budowę nowych przystanków w trakcuie modernizacji tej linii kolei, prezydent odpowiedział że są planowane dwa nowe przystanki, ale nie podał ich lokalizacji. Prezydent wspomniał że problemem jest to że ruch kolejowy wg niego stanowi problem dla ruchu drogowego samochodów osobowych. Odpowiedziałem że współczesne tendencje polegają raczej na ograniczaniu ruchu samochodów w miastach.
Pozdrawiam


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

Posted by Telewizja Opera on 07:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie prasowe- kolej podmiejska aglomeracyjna w Krośnie i trwający nabór do "Kolej Plus"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery