dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o program "Kolej Plus" i kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi



Subject: Pytanie o kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi i złożenie wniosku do programu "Kolej Plus"
To: w.s.sekretariat Kasia1981 <prasowy@lodzkie.pl>


Od: Adam Fularz


Do Zarządu Woj. Łódzkiego

Pytania prasowe

Pytanie o kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi

Drodzy Państwo,
Obecnie pozostało 22 dni terminu naboru wniosków do programu Kolej Plus:
"

Program Kolej Plus - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Czy złożą Państwo wniosek dot. Łódzkiej Ringbahn, kolei dookólnej? 
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Tymczasem linie Łódzkiej Kolei Obwodowej są jednak mało używane. Zdaniem redakcji - po wizycie w pociągu kolei Ringbahn w Berlinie, gdzie musiałem stać z braku miejsca, mimo kursów co ok. 3 minuty, receptą jest wprowadzenie częstych połączeń dookólnych, objeżdżających aglomerację dookoła. 

Krok taki wydaje się oczywistością w planowaniu kolejnych kroków polityki transportowej, także w Łodzi. Wprowadzenie połączeń pasażerskich w relacji dookólnej wydaje się być możliwe w łódzkich realiach. Nie znam jednak przepustowości linii kolejowych i trzeba byłoby to zbadać. Czy zarząd WL ma wiedzę w tej kwestii? Czy na liniach kolei dookólnej jest miejsce dla dodatkowych usług? Czy zarządca sieci planuje rozwiązanie problemu różnych wąskich gardeł na sieci kolei dookólnej w Łodzi? Czy program "Kolej Plus" może pomóc sfinansować np. dodatkowe przystanki?




Ongiś redakcja proponowała następujące działania przewoźnikowi ŁKA:

Jak uprościć pomysł wykorzystania Łódzkiej Kolei Obwodowej w ruchu typu kolej aglomeracyjna albo szybka kolej miejska? Na pewno jednym z kroków jest likwidacja konieczności częstej zmiany kierunku podróży. 
Jeślibyśmy chcieli skierować Łódzką Kolej Obwodową trasą przez Łódź Dąbrowę, pociągi musiałyby zmieniać kierunek na stacji Łódź Widzew. Trasa przez Łódź Andrzejów Szosa i Łódź Olechów Wschód jest dłuższa, ale zaoszczędza czasu na zmianę kierunku podróży. Poza tym trasa przez Olechów Wiadukt pozwoli obsłużyć zakłady Della - generator wielu podróży.
Czy jest szansa na zmiany w obsłudze trasy przez stacje na Olechowie (Wschód, Zachód, Wiadukt) tak by kursowały one w relacji dookoła centrum miasta Łodzi?
Pozdrawiam


Jako podkładu do ilustracji użyto pliku:
-- 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

Posted by Telewizja Opera on 08:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o program "Kolej Plus" i kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery