Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Żywieckiego oraz powiązania w jeden kompleks jezior
- Radni miasta
- Kanał Żywiecki - proponowana droga wodna dla statków turystycznych, jachtów etc, do centrum miasta Żywiec od Jeziora Żywieckiego, jako trwale wygrodzona dla żeglugi część koryta rzeki Soły.
- Jezioro Żywieckie
- śluzy, rzeka Soła
- Jezioro Międzybrodzkie
- śluzy, rzeka Soła
- Jezioro Czarnieckie przez dalszy ciąg Kanału Soła
- Kanał Soła skanalizowana, możliwy kanał dla turystyki wodnej.
- miasto Kęty, proponowana nowa przystań turystyczna.
- miasto Żywiec
- Jezioro Żywieckie
- Jezioro Międzybrodzkie
- Jezioro Czarnieckie
Pozdrawiam
Adam Fularz
ekonomista
www.poznańska.pl
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra
"Projekt „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II" i remontem śluzy „Guzianka I"/ Etap II B - przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka" obejmuje pięć odrębnych zadań:
- Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego - łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
- Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego - łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
- Przebudowę i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego - łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
- Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego - łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
- Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego - łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.
Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.).
Dzięki inwestycji na pięciu kanałach zostanie zmodernizowanych w sumie 8,5 km kluczowych szlaków wodnych od Mikołajek do Giżycka.
Wartość całego projektu to ponad 150 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł, wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł, a budżetu państwa 17,5 mln zł."
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl