Przypomnienie w sprawie naprawy torowiska kolei w relacji do Zielonej Góry czy Gorzowa z Gościkowa- Paradyża
Od: Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>
Subject: Prośba w sprawie naprawy torowiska kolei w relacji do Zielonej Góry czy Gorzowa z Gościkowa- Paradyża
Prośba redakcji
Do władz Seminarium Duchownego w sprawie naprawy torowiska i sposobu jego sfinansowania
Sz. Ksiądz Dyrektor
Szanowni Państwo,
Przypominam że za 2 dni upływa termin złożenia wniosku, proszę o modlitwę i interwencję w sprawie.
Wnoszę, aby Seminarium Duchowne złożyło wniosek do programu Kolej Plus za pośrednictwem czy też przez miasto Międzyrzecz, które ma wymaganą liczbę ludności. Wg zamierzeń redakcji, to władze seminarium mogłyby zainicjować złożenie tego wniosku. Jako redakcja chcemy zainteresować ogłoszonym ostatnio konkursem na projektu naprawy torowisk do różnych miejsc atrakcyjnych turystycznie, a miasto Międzyrzecz kwalifikuje się do projektu.
Ponadto, Ksiądz Dyrektor może zainteresować władze województwa możliwością organizacji weekendowych pociągów pasażerskich do Gościkowa- Paradyża. Konieczne są jednak roboty na torowisku, które ma betonowe podkłady, ale na stykach szyn są drewniane, wymagające wymiany, jest ich co najmniej kilkaset. Redakcja znalazła dla Państwa program do którego należy złożyć wniosek, który może złożyć nawet samo Seminarium Duchowne za pośrednictwem władz miasta Międzyrzecza, deklarując nawet jakiś wkład, w postaci na przykład różnych form wsparcia dla takiej inicjatywy.
Od 8 sierpnia kursują weekendowe połączenia do Łagowa z Zielonej Góry. Należy się postarać, aby mogły one dotrzeć do stacji Gościkowo- Paradyż. Bez złożenia wniosku nie będzie to możliwe. Poniżej załączam opis projektu:
Opis projektu kolei z Gorzowa czy Ziel. Góry do Gościkowa-Paradyża
Do: Seminarium Duchowne w Gościkowie- Paradyżu
Obecnie w regionie kursuje mało połączeń kolejowych jak na możliwości gospodarce i ekonomiczne regionu. Brak jest letnich sezonowych połączeń do kurortów typu Łagów czy do bunkrów Rejonu Umocnionego MRU- dla rozwoju weekendowej turystyki z reszty kraju.
Zwracam się aby Sz. Ksiądz Dyrektor Seminarium wyszedł z wnioskiem lub petycją o:
- złożenie przez miasto Międzyrzecz wniosku do programu Kolej Plus w wyżej opisanej sprawie.
Odcinek do odbudowy w pierwszej kolejności to aż 7,8 kilometra torowiska które zarosło, może mieć ubytki:
Nietoperek (F) 7,484 Kaława (F) 11,323 Gościkowo (F) 15,301 | ||
Oraz proszę o wystąpienie do UMWL o uzupełnienie sieci turystycznej weekendowej kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL o odcinek do Paradyża.
Wnoszę o wyproszenie w UMWL:
-uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego sezonowego przeez lubuskie miejsca turystyczne lub wypoczynkowe finansowanego przez władze UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Kaława MRU- Gościkowo/ Paradyż.
Możliwe jest jego uzupełnienie o- nowy przystanek przy bunkrach- ew. o dalszy ciąg Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku.
- połączenie wykorzystałoby nieczynną obecnie linię kolei od Międzyrzecza do Gościkowa-Paradyża. Prowadziłoby z Paradyża dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane.
Część trasy wymaga naprawy sfinansowanej z programu Kolej Plus, do którego wniosek złoyć musi miasto Międzyrzecz. Odcinek od Nietoperka do Gościkowa-Paradyża jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie są to podkłady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.
Wnoszę o do sz. Księdza Dyrektora o akcję mającą na celu złożenie wniosku przez miasto Międzyrzecz (do programu Kolej Plus) oraz o złożenie wniosku do UMWL o zamówienie usług przewozów weekendowych na tej linii przez UMWL.
-wnoszę o zaproponowanie do MWL i wnioskowanie o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Paradyżu/ Gościkowie- przecież jest to sanktuarium katolickie z letnim festiwalem muzyki dawnej. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym.
- wnoszę o wnioskowanie do UMWL o zamówienie obu usług nawet jako sporadycznej oferty tylko w okresie letnim. Mogą tutaj kursować weekendowe pociągi turystyczne. Ostatnio taki pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Miedzyrzecz dotarł do Nietoperka czy Kaławy.
Pozdrawiam i Szczęść Boże
Załącznik: opis stacji Gościkowo
Ostatnia zmiana: 2020-04-17
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Nieczynna stacja. Jeden tor szlakowy, dwa (lub trzy-skleroza ;)) dodatkowe, dwa perony (trzy krawędzie). Góra budynku zaadoptowana na mieszkania, poczekalnia, kasy, dyżurka i magazyn zdewastowane. (info: Slavoy) Opis infrastruktury: Semafory kształtowe (były tylko wjazdowe, wyjazd odbywał się na sygnał dyżurnego z peronu) stały jeszcze w 1992 r. W 1995 już ich nie było. Wieża wodna jest, czynna i w dobrym stanie (zasila nadal domy kolejowe). Tuż za stacją z obu kierunków rozkradziono tory, przy tym podłoże jest w fatalnym stanie, więc na przejezdność nie ma co liczyć. (info: Paweł_Bryk_Gościkowo, 2007-11-20) Opis budynków: - wieża wodna, zbudowana w 1913 r. stoi ok. 270 m na zach. od budynku dworca. - podobne wieże są m.in. na stacjach Grabów, Lewice i Nojewo. listopad 2001 r . Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 19-04-2011) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki: | adaptowany do innych celów | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane ok. 1993 | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
Posted by Telewizja Opera
on 23:37.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0