Petycja do radnych miasta Łodzi: Uruchommy Łódzką Kolej Miejską z programu "Kolej Plus"
Proszę o przekazanie dokumentu radnym miasta Łódź
Szanowni Państwo Radni Miasta Łodzi,
Petycja do radnych miasta Łodzi: Uruchommy Łódzką Kolej Miejską
Szanowni Państwo,chciałbym poruszyć temat kolei pasażerskiej w Łodzi. Za ok. 22 dni kończy się nabór wniosków w programie "Kolej Plus" (85 % dofinansowania).
W Berlinie kolej miejska S-bahn przewozi rocznie 414 mln pasażerów (por. informacja prasowa [1]), natomiast podobne dane dla Łodzi przyprawiają o wstrząs. Najważniejsza część systemu transportu publicznego miasta Łodzi- niemal nie działa. W Łodzi kolej pasażerska praktycznie zupełnie niemal zanikła, niemal nie funkcjonuje, mimo że:
- dworzec Łódź Fabryczna jest usytuowany blisko centrum miasta
- istnieje sieć przystanków korzystnie obejmująca dużą część samego miasta jak i aglomeracji
- w przeszłości przewozy podmiejskie w Łodzi prowadzono nawet z 20-minutową częstotliwością
- dworzec Łódź Fabryczna jest usytuowany blisko centrum miasta
- istnieje sieć przystanków korzystnie obejmująca dużą część samego miasta jak i aglomeracji
- w przeszłości przewozy podmiejskie w Łodzi prowadzono nawet z 20-minutową częstotliwością
Spośród większych miast Polski, to Łódź ma najgorsza ofertę przewozową na terenie miasta. W Krakowie, Warszawie, Gdańsku te problemy rozwiązano, tworząc wyspecjalizowanych przewoźników skoncentrowanych na obsłudze ruchu stricte miejskiego i podmiejskiego.
W Łodzi, mimo projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dotychczasowe starania zakończyły się spektakularną porażką. Wbrew twierdzeniom, kolej miejska w Łodzi nie działa w pełni, nie istnieje w szerszej skali, zaś projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ma charakter regionalny, nie: miejski lub podmiejski.
Całe założenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, całe założenia tego projektu służą przewozom regionalnym, nie: miejskim lub podmiejskim.
Składam petycję ponownie do Radnych Miasta Łodzi o powołanie Łódzkiej Kolei Miejskiej. Zachęcam do podjęcia wysiłków mających na celu uruchomienie projektu Łódzkiej Kolei Miejskiej.
Kolej miejska w Warszawie funkcjonuje nie dlatego, że władze województwa uruchomiły projekt Kolei Mazowieckich, ale dlatego że powstała dla nich konkurencja. Kolej miejska powstała przed kilkunastu laty jako osobna spółka będąca własnością władz miasta. Trójmiejska kolej SKM powstała także jako osobna, wydzielona spółka, realizując połączenia prawie tylko w obszarze ścisłej aglomeracji.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna pozostać osobnym przewoźnikiem na rynku obsługującym region, zaś władze miasta Łódź powinny powołać kolejnego przewoźnika, Łódzką Kolej Miejską, po to by móc uruchomić kolej SKM wzorowaną na berlińskim systemie kolei miejskiej.
ŁKA nie jest koleją SKM- ma zbyt niskie częstotliwości kursowania, i jedynie posiada silnie wprowadzającą w błąd nazwę, która może sugerować, że przewoźnik ma coś wspólnego z aglomeracją, podczas gdy świadczone przez ten podmiot usługi mają raczej marginalny charakter w całości systemu transportowego aglomeracji i być może dotyczą zaledwie promili całości ruchu. Można tak wnioskować ze statystyk przewiezionych pasażerów, które są wstrząsem dla ekonomisty transportu.
Aby kolej miejska zafunkcjonowała w Łodzi, pociągi powinny kursować co 10- 20 minut, ze stałymi częstotliwościami. Aby tego dokonać, władze Łodzi powinny czerpać wzór z Warszawy lub Trójmiasta, gdzie działają wyspecjalizowani przewoźnicy oferujący usługi przewozowe z wysokimi częstotliwościami, a rozkład ma charakter cykliczny.
W Łodzi- w mojej opinii projekt ŁKA okazał się projektem zorientowanym na przewozy regionalne, o charakterze kolei tradycyjnej, nie ma też wiele wspólnego z połączeniami typu SKM.
Zachęcam do powołania nowego podmiotu gospodarczego, nowego przewoźnika, który realizowałby przewozy o charakterze SKM na terenie miasta Łódź oraz być może- w relacjach do Zgierza czy Pabianic. Przewoźnik ŁKA mógłby wówczas obsługiwać połączenia podmiejskie i regionalne wokół Łodzi, zgodnie z obecną polityką władz województwa czyniącą z ŁKA środek transportu podmiejskiego, a nie miejskiego.
Fot. Propozycje połączeń: Etap I
Apeluję o rozróżnienie między ŁKA a szybką koleją miejską- z czym w chwili obecnej projekt ŁKA nie ma niemal nic wspólnego. Polityka władz miasta zorientowana na rozwój transportu miejskiego w mojej ocenie powinna dawać pierwszeństwo kolei typu SKM, która przecież możliwa jest w Łodzi.
Na kolei miejskiej powinno zależeć władzom Łodzi. Stan oferty przewozowej kolei na terenie Łodzi jest możłiwe że zdecydowanie najgorszy w skali kraju spośród miast tej wielkości. Jako media oceniamy fakty, takie jak aktualny stan połączeń czy wstrząsające dane zawarte w statystykach.
W sieci Internet dostępny jest dodatek specjalny Gazety Łódzkiej - Lodzer Zeitung o nieczynnej kolei miejskiej i podmiejskiej.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Gazeta Łódzka- Lodzer Zeitung
W Łodzi, mimo projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dotychczasowe starania zakończyły się spektakularną porażką. Wbrew twierdzeniom, kolej miejska w Łodzi nie działa w pełni, nie istnieje w szerszej skali, zaś projekt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej ma charakter regionalny, nie: miejski lub podmiejski.
Całe założenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, całe założenia tego projektu służą przewozom regionalnym, nie: miejskim lub podmiejskim.
Składam petycję ponownie do Radnych Miasta Łodzi o powołanie Łódzkiej Kolei Miejskiej. Zachęcam do podjęcia wysiłków mających na celu uruchomienie projektu Łódzkiej Kolei Miejskiej.
Kolej miejska w Warszawie funkcjonuje nie dlatego, że władze województwa uruchomiły projekt Kolei Mazowieckich, ale dlatego że powstała dla nich konkurencja. Kolej miejska powstała przed kilkunastu laty jako osobna spółka będąca własnością władz miasta. Trójmiejska kolej SKM powstała także jako osobna, wydzielona spółka, realizując połączenia prawie tylko w obszarze ścisłej aglomeracji.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna pozostać osobnym przewoźnikiem na rynku obsługującym region, zaś władze miasta Łódź powinny powołać kolejnego przewoźnika, Łódzką Kolej Miejską, po to by móc uruchomić kolej SKM wzorowaną na berlińskim systemie kolei miejskiej.
ŁKA nie jest koleją SKM- ma zbyt niskie częstotliwości kursowania, i jedynie posiada silnie wprowadzającą w błąd nazwę, która może sugerować, że przewoźnik ma coś wspólnego z aglomeracją, podczas gdy świadczone przez ten podmiot usługi mają raczej marginalny charakter w całości systemu transportowego aglomeracji i być może dotyczą zaledwie promili całości ruchu. Można tak wnioskować ze statystyk przewiezionych pasażerów, które są wstrząsem dla ekonomisty transportu.
Aby kolej miejska zafunkcjonowała w Łodzi, pociągi powinny kursować co 10- 20 minut, ze stałymi częstotliwościami. Aby tego dokonać, władze Łodzi powinny czerpać wzór z Warszawy lub Trójmiasta, gdzie działają wyspecjalizowani przewoźnicy oferujący usługi przewozowe z wysokimi częstotliwościami, a rozkład ma charakter cykliczny.
W Łodzi- w mojej opinii projekt ŁKA okazał się projektem zorientowanym na przewozy regionalne, o charakterze kolei tradycyjnej, nie ma też wiele wspólnego z połączeniami typu SKM.
Zachęcam do powołania nowego podmiotu gospodarczego, nowego przewoźnika, który realizowałby przewozy o charakterze SKM na terenie miasta Łódź oraz być może- w relacjach do Zgierza czy Pabianic. Przewoźnik ŁKA mógłby wówczas obsługiwać połączenia podmiejskie i regionalne wokół Łodzi, zgodnie z obecną polityką władz województwa czyniącą z ŁKA środek transportu podmiejskiego, a nie miejskiego.
Fot. Propozycje połączeń: Etap I
Fot. Propozycje połączeń: Etap II- po budowie tunelu średnicowego z większą liczbą stacji pośrednich
Apeluję o rozróżnienie między ŁKA a szybką koleją miejską- z czym w chwili obecnej projekt ŁKA nie ma niemal nic wspólnego. Polityka władz miasta zorientowana na rozwój transportu miejskiego w mojej ocenie powinna dawać pierwszeństwo kolei typu SKM, która przecież możliwa jest w Łodzi.
Na kolei miejskiej powinno zależeć władzom Łodzi. Stan oferty przewozowej kolei na terenie Łodzi jest możłiwe że zdecydowanie najgorszy w skali kraju spośród miast tej wielkości. Jako media oceniamy fakty, takie jak aktualny stan połączeń czy wstrząsające dane zawarte w statystykach.
W sieci Internet dostępny jest dodatek specjalny Gazety Łódzkiej - Lodzer Zeitung o nieczynnej kolei miejskiej i podmiejskiej.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Gazeta Łódzka- Lodzer Zeitung
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Posted by Telewizja Opera
on 05:38.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0