dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycje - sieć kanałów dla żeglugi turystycznej wokół m. Sulejów

Do Władz Miasta Sulejowa
ul. Konecka 42, Sulejów

do 
  • Radni miasta

Szanowni Państwo,
Przesyłam propozycję redakcji:

Wygenerowanie kilkukrotnie większego potencjału atrakcyjności turystycznej dzięki remontowi sieci kanałów miasta Sulejowa i Jeziora Zalew Sulejowski

"Sulejowskie Mazury"

- wzorem miast Szwajcarii możnaby zbudować port/ marinę wzdłuż ulicy Krakowskiej/ Nadrzecznej, tworząc pełnoprawną marinę dla jachtów. Możnaby tutaj dodać dużą, ozdobną przystań statków turystycznych na Zal. Sulejowskim- któreby cumowały w centrum miasta, przy ulicy Nadrzecznej i Krakowskiej, kursowałyby w relacji po szlaku wodnym żeglugi turystycznej z Sulejowa do Smardzewic w woj. łódzkim. Powstałaby przystań "Klasztor Cystersów" w m. Podklasztorze, poprawionoby przystanie w Zarzęcinie, we wsi Tresta. 
- Proponuję aby kanał rzeki Pilicy przedzielić na pół celem uniknięcia jego zapiaszczania- jedna część koryta byłaby rzeką dziko płynącą, druga byłaby wygrodzona i na powrót, po przerwie znów stałaby się kanałem żeglownym, drogą wodną dla statków zmierzających do nowej przystani turystycznej w centrum Sulejowa. 

Czy władze miasta sądzą że pozwoli to na wzbogacenie oferty turystycznej miasta poprzez stworzenie atrakcji którą "każdy przyjezdny" będzie mógł łatwo "zaliczyć?" 

Cele i opis projektu
Kanał Sulejowski to propozycja odtworzenia zapiaszczonego, zamulonego połączenia Sulejowa z długim na 17 km jeziorem Zalew Sulejowski dla wygody mieszkańców, w połączeniu z mariną w centrum miasta Sulejowa. 
Mieszkańcy mogliby cumować swoje jachty bezpośrednio w centrum miasta Sulejów. 

Cel to ewentualne podniesienie mostu dla żeglugi i naprawa/ pogłębienie proponowanego Kanału Sulejowskiego (wygrodzonego od rzeki dzikiej, fragmentu rzeki skanalizowanej) dla jachtów i żaglówek. Możliwe jest nawet odtworzenie jego parametrów z przeszłości i zmodernizowanie go do kategorii 1a miejscami, na odcinkach, dla możliwości wprowadzenia statków turystycznych w przyszłości. Dla jachtów i łodzi motorowych udrożnionoby sieć tymczasowych kanałów łączących Sulejów i Jezioro Sulejowskie. Podniesiony przyczółki mostów dla udrożnienia prześwitów dla żeglugi jachtem ze złożonym masztem.

  • Kanał Sulejowski - proponowana droga wodna o d. ok. 4 km dla statków turystycznych, jachtów etc, do centrum miasta Sulejów od Jeziora Zalewu Sulejowskiego, jako trwale wygrodzona dla żeglugi część koryta rzeki Pilicy. 
  • Jezioro Zalew Sulejowski o dł 17 km
-- 
Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Sulejowskiego oraz powiązania w jeden kompleks jeziora z miastem

List do radnych gminy

Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach  Sulejowa.

Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w Sulejowie małej namiastki Mazur. 

Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla jachtów i żaglówek dla jeziora:
  • Kanał Sulejowski - proponowana droga wodna 4 km dla statków turystycznych, jachtów etc, do centrum miasta Sulejów od zalewu, jako trwale wygrodzona dla żeglugi część koryta rzeki Pilicy. 
  • Jezioro Zalew Sulejowski dł 17 km i pow. 

Po wizycie na Mazurach w ten weekend podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla jachtów i żaglówek- obecnych akwenów wokół Sulejowa.

Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, droga woda jest niestety zapiaszczona, nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla jachtów. Wymaga to wygrodzenia z rzeki Pilicy kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Sulejowa. W przeszłości realizowano program  „Makroniwelacja i rekultywacja Zbiornika Wodnego Sulejów wraz z udrożnieniem partii cofkowej do km 159+300" .

Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Akweny w większości już obecnie są połączone, ale brakuje śluz. W propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia jezior siecią choćby niewielkich, płytkich i wąskich kanałów. 

Pozdrawiam

Adam Fularz
ekonomista
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra

Listy w sprawie:
Kto odpowiada za szlak wodny żeglugi turystycznej z Sulejowa do Smardzewic w woj. łódzkim?
Pozdrawiam,

Listy z UMWL
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: <grzegorz.slawinski na s. lodzkie.pl>
Data: 27 czerwca 2018 10:04
Temat: Odp na pytanie: czy UMWL sfinansuje prace na szlaku żeglugi celem wyeliminowania skutków cofki?
Do: adam.fularz na s. wieczorna.pl


Odp. na pytanie: czy UMWL sfinansuje prace na szlaku żeglugi celem wyeliminowania skutków cofki?

 

Wszelkie pytania dotyczące takiej inwestycji proszę kierować do Państwowego Gospodarstwa Wodnego „Wody Polskie". To ono jest władne podejmować decyzje o takich pracach.

 

Z poważaniem

Grzegorz Sławiński

 

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej

al. Marszałka Piłsudskiego 8




Przykład działań inwestycyjnych na terenie Mazur:

"Projekt „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II" i remontem śluzy „Guzianka I"/ Etap II B - przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka" obejmuje pięć odrębnych zadań:

  • Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego - łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego - łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
  • Przebudowę  i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego - łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego - łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego - łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.

Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.).

Dzięki inwestycji na pięciu kanałach zostanie zmodernizowanych w sumie 8,5 km kluczowych szlaków wodnych od Mikołajek do Giżycka.

Wartość całego projektu to ponad 150 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł, wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł, a budżetu państwa 17,5 mln zł."

wg https://mazury24.eu/aktualnosci/ruszaja-remonty-kanalow-mazurskich-utrudnien-dla-zeglugi-nie-bedzie,12200

Załącznik: list z 15 czerwca 2018 r.

Szanowny Panie, z radością przyjęlibyśmy taką forme komunikacji. Jednak jesteśmy świadomi faktu, iż bez udrożnienia cofki rzeki Pilicy u wejścia rzeki do Zalewu, technicznie jest to niewykonalne.

 

Co UM Sulejów sadzi o propozycji uruchomienia tramwaju wodnego w relacji Smardzewice- Sulejów?


Polityka władz w Polsce sprawiła że ten teoretycznie najszybszy środek transportu miejskiego (pasażerski katamaran HSS Stena rozpędza się do 110 km/h)- w większości polskich miast nie kursuje... 

 

W wielu miastach na świecie jest to popularny środek komunikacji- w warunkach polskich jest on zupełnie marginalnym środkiem transportowym, mimo- dość dobrych warunków- sieci wodnej, oraz historii kursowania tramwai wodnych w tym rejonie świata. 

 

W Polsce sieć linii tramwaju wodnego działa w Darłowie czy w Gdańsku, albo w Bydgoszczy, ponadto sieć na Wiśle w Krakowie została po latach przerwy uruchomiona 22 czerwca 2009. Niestety, w Polsce brak jest nowocześnie wygladających jednostek, co wpływa na postrzeganie transportu wodnego jako przestarzałego.

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam,

Dorota Jankowska

Z-ca Burmistrza Sulejowa

97-330 Sulejów

Tel. (44) 610 25 00

Tel. (44) 610 25 01



Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
-- 
-------
Merkuriusz Polski 
Polish News Agency polishnews.pl

-- 

Posted by Telewizja Opera on 00:11. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycje - sieć kanałów dla żeglugi turystycznej wokół m. Sulejów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery