dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ministerstwo MIB o wypowiedzi Łukasza Borowiaka

MIB nie jest adresatem wystąpienia, o którym Pan wspomina.

 

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

--

- prosimy o przesłanie komentarza do wypowiedzi Łukasza Borowiaka, w formie do publikacji, w treści listu email.

Pozdrawiam,

 

Zły stan techniczny linii kolejowej nr 14 na odc. Leszno - Głogów spowodował, że  od 11 grudnia 2011 r.  Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych podjął decyzję o likwidacji połączeń  na trasie Głogów – Leszno.  Samorządy województw:  wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego(przez te trzy województwa przebiega linia nr 14) nie były zainteresowane prowadzeniem ruchu na tej linii i jej finansowaniem.

Może to dziwić, tym bardziej, że linia kolejowa nr 14 jest jedną z linii o najbardziej niewykorzystanym potencjale.  Łączy ona stacje Forst po niemieckiej stronie granicy z Łodzią i dalej z Warszawą. W jej zasięgu jest sporo dużych miast, w tym ponad 65 tys. Leszno i Głogów.  Linia nr 14 mogłaby być dobrą alternatywą dla subregionu dolnośląsko-wielkopolsko-lubuskiego na połączenie właśnie ze stolicą, szczególnie w perspektywie zamknięcia na ponad rok linii kolejowej nr 3 i ciągnącej się modernizacji linii kolejowej 271.

Wielu mieszkańców miast i miejscowości  zwracało się do JST o pomoc w przywróceniu tego połączenia (włącznie a akcją w mediach społecznościowych: https://pl-pl.facebook.com/Apel-Wsp%C3%B3lnie-przywr%C3%B3cimy-po%C5%82%C4%85czenie-kolejowe-G%C5%82ogowa-z-Lesznem-180897545433924/), dlatego też wsłuchując się w głosy mieszkańców wspólnie z Panią Burmistrz Wschowy wystąpiliśmy do zarządu województwa lubuskiego, z prośbą aby zabezpieczył on pieniądze, które mogłyby zostać wykorzystane do wkładu własnego na rewitalizację linii Leszno – Głogów. Pieniądze powinny się znaleźć także w budżecie województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego.

Pewną szansą na reaktywację połączenia jest fakt, że PKP PLK poinformowały przewoźników o tym, że w wyniku zaplanowanych na 2016 rok prac, czas przejazdu na linii kolejowej nr 14, pomiędzy Lesznem a Głogowem skróci się aż o 20 minut. W takim przypadku reaktywacja miałaby sens, tym bardziej gdyby w Głogowie szynobusy jadące z Leszna miały skomunikowanie do Zielonej Góry czy nawet Berlina.Jest to szczególnie istotne w perspektywie całkowitej likwidacji  ekonomicznych połączeń międzynarodowych z Poznania do Berlina i pozostawienie tylko pociągów kategorii EIC.  Idealnym rozwiązaniem byłoby też wydłużenie kursowania składów kolei Wielkopolskich z Ostrowa Wlkp do Głogowa, ale tu znów potrzeby jest dialog i porozumienie marszałków trzech województw.

Z niecierpliwością oczekuję w tej sprawie decyzji  Przewozów Regionalnych, Kolei Dolnośląskich, a może nawet Kolei Wielkopolskich czy będą zainteresowane reaktywacją połączenia w rozkładzie 2016/17. Liczę, że interes pasażera będzie dla przewoźników priorytetem. W końcu PASAŻER jest NAJWAŻNIEJSZY, bo to on kreuje zapotrzebowanie na transport zbiorowy.

 


Pozdrawiam 

Łukasz Borowiak 


--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ministerstwo MIB o wypowiedzi Łukasza Borowiaka

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery