Ministerstwo MIB o wypowiedzi Łukasza Borowiaka
MIB nie jest adresatem wystąpienia, o którym Pan wspomina.
Z pozdrowieniami,
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--
- prosimy o przesłanie komentarza do wypowiedzi Łukasza Borowiaka, w formie do publikacji, w treści listu email.
Pozdrawiam,
Zły stan techniczny linii kolejowej nr 14 na odc. Leszno - Głogów spowodował, że od 11 grudnia 2011 r. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych podjął decyzję o likwidacji połączeń na trasie Głogów – Leszno. Samorządy województw: wielkopolskiego, lubuskiego
Może to dziwić, tym bardziej, że linia kolejowa nr 14 jest jedną z linii o najbardziej niewykorzystanym potencjale. Łączy ona stacje Forst po niemieckiej stronie granicy z Łodzią i dalej z Warszawą. W jej zasięgu jest sporo dużych miast, w tym ponad 65 tys. Leszno i Głogów. Linia nr 14 mogłaby być dobrą alternatywą dla subregionu dolnośląsko-
Wielu mieszkańców miast i miejscowości zwracało się do JST o pomoc w przywróceniu tego połączenia (włącznie a akcją w mediach społecznościowych: https://pl-
Pewną szansą na reaktywację połączenia jest fakt, że PKP PLK poinformowały przewoźników o tym, że w wyniku zaplanowanych na 2016 rok prac, czas przejazdu na linii kolejowej nr 14, pomiędzy Lesznem a Głogowem skróci się aż o 20 minut. W takim przypadku reaktywacja miałaby sens, tym bardziej gdyby w Głogowie szynobusy jadące z Leszna miały skomunikowanie do Zielonej Góry czy nawet Berlina.Jest to szczególnie istotne w perspektywie całkowitej likwidacji ekonomicznych połączeń międzynarodowych z Poznania do Berlina i pozostawienie tylko pociągów kategorii EIC. Idealnym rozwiązaniem byłoby też wydłużenie kursowania składów kolei Wielkopolskich z Ostrowa Wlkp do Głogowa, ale tu znów potrzeby jest dialog i porozumienie marszałków trzech województw.
Z niecierpliwością oczekuję w tej sprawie decyzji Przewozów Regionalnych, Kolei Dolnośląskich, a może nawet Kolei Wielkopolskich czy będą zainteresowane reaktywacją połączenia w rozkładzie 2016/17. Liczę, że interes pasażera będzie dla przewoźników priorytetem. W końcu PASAŻER jest NAJWAŻNIEJSZY, bo to on kreuje zapotrzebowanie na transport zbiorowy.
Pozdrawiam
Łukasz Borowiak
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.