dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z koleją miejską w Bydgoszczy? Urząd miasta odpowiada.

Redakcja otrzymała
---
Od: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy <rzecznik na serwerze um.bydgoszcz.pl>
Data: środa, 24 października 2018
Temat: Pytania prasowe
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serwerze wieczorna.pl>


Dzień dobry,

 

nawiązaniu do wcześniej udzielonych odpowiedzi niezmiennie  informujemy, że temat wykorzystania infrastruktury kolejowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy był wielokrotnie analizowany poprzednich latach. W ramach zleconych opracowań wykonywano analizy ogólne – określające zdolności wszystkich podsystemów transportowych w mieście, jak również analizy szczegółowe – analizujące wybrane kierunki i połączenia dla konkretnych projektów, w tym również kolejowych. Opracowania te wraz z poprzedzającymi je szerokimi badaniami wykonywały firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie, jak również osoby związane z ośrodkami naukowymi w Polsce (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Politechnika Poznańska).

 

Z wykonanych w poprzednich latach opracowań można przytoczyć:

 

1.       Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Wstępne Studium Wykonalności dla połączenia kolejowego Bydgoszcz Centrum – Fordon. Wykonane w roku 2005.

 

2.       Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013. Wykonane w latach 2004/2005.

 

3.       Opracowanie wykonane przez Biuro Inżynierii i Transportu (wraz z pracownikami Politechniki Poznańskiej) – Poznań 2007 pn. Studium Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City –Wykonane w roku 2007.

 

4.       Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy na lata 2007 – 2015. Wykonane w roku 2009.

 

5.       Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonane w latach 2010 – 2012.

 

6.       Opracowanie wykonane przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy pn. Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy (Plan Transportowy). Opracowanie wykonane w roku 2013. Przyjęte Uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy Nr VI/968/13 z dnia 25 września 2013r.

 

7.       Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego – dokument przyjęty przez Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w roku 2014.

 

Z tych analiz jednoznacznie wynika, że szybka kolej miejska nie jest rozwiązaniem komunikacyjnych wyzwań w mieście. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest konsekwentny rozwój komunikacji tramwajowej, która obsługiwać ma kolejne duże osiedla. Kierunkiem działań jest również budowa odcinków zapewniająca jej większą funkcjonalność w przypadku takich sytuacji jak awaria/wypadek czy remont wybranego odcinka sieci. I te działania są obecnie realizowane na terenie miasta.

 

Dostrzegamy potencjał przewozów kolejowych, ale w ujęciu całej Metropolii Bydgoszcz. Stąd między innymi inwestycje w nowe przystanki i węzły lepiej integrujące komunikację kolejową i miejską. W najbliższych latach możliwe będzie opracowanie studium transportowego dla całej Metropolii Bydgoszcz, wówczas analizowany będzie również rozwój kolei aglomeracyjnej Niezmiennie podkreślamy jednak, że m.in. ze względu na brak ustawy metropolitalnej organizatorem przewozów kolejowych o takim charakterze jest obecnie Urząd Marszałkowski.

 

Pozdrawiam,

 

Marta Stachowiak

rzecznik prasowy


 

 korespondencja:

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, October 15, 2018 10:17 PM
To: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: Fwd: Pytania prasowe

 

 

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 30 mar 2016 o 10:38
Subject: Pytania prasowe
To: rzecznik <rzecznik na serw. um.bydgoszcz.pl>



- jaka jest opinia UM Bydgoszcz na temat propozycji Daniela Kaszubowskiego, by odbudować kolej miejską w Bydgoszczy? (..)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z koleją miejską w Bydgoszczy? Urząd miasta odpowiada.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery