dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Fwd: Pytania do kandydatów do władz miasta Kraków: transport, edukacja.

Oto odpowiedzi na pytania jakie redakcja postawiła kandydatom w Krakowie. Do tej pory odpowiedział tylko jeden kandydat.

Edukacja

W wielu miastach rozwijają się nowoczesne systemy edukacji- wolne szkoły, edukacja bez przemocy, także werbalnej, drogą komunikacji bez przemocy (NVC/ non-violent communication). Rozkwitają szkoły typu montessori czy waldorfowskie, albo wolne szkoły. W 2017 roku na świecie jest 1092 szkół waldorfowskich i 1857 przedszkoli waldorfowskich. W Niemczech wiele samorządowych szkół publicznych przeszło na nowoczesne metody nauczania i realizują albo model waldorfowski, albo montessori, albo model wolnej szkoły. Czy w Państwa mieście planują Państwo zarzucenie tradycyjnego modelu XIX-wiecznej koncepcji szkoły na rzecz nowoczesnych modeli nauczania jakie np. stosuje współczesna wielkomiejska bohema wobec swoich dzieci?

Transport

Prosimy o oglądnięcie wizualizacji propozycji stworzenia kolei miejskich ("SKM Kraków") w Krakowie na bazie istniejącej infrastruktury. Prosze obejrzeć propozycje na filmach video. Prosimy o wypowiedź, czy popierają i wdrożą Państwo tą ideę, jako metodę na szybsze rozwiązanie problemów transportowych miasta, niż budowa metra, której nie wykluczam ani nie krytykuję. 

Link do portfolio z plikami video:
 


From: <lukaszgibala na serwerze logicznaalternatywa.pl>
Date: pt., 19 paź 2018 o 18:54
Subject: Re: Pytania do kandydatów do władz miasta Kraków: transport, edukacja.
To: Adam Fularz


Szanowni Państwo,
poniżej przesyłam odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii edukacji oraz
transportu.

1.
Jestem otwarty na innowacyjne pomysły w zakresie szkolnictwa, więc z
pewnością nie będę blokował tego typu inicjatyw - oczywiście w takich
ramach, na jakie pozwala na to ustawa o systemie oświaty i prawo
oświatowe. Niemniej za jedną z najpilniejszych kwestii w sferze edukacji
uważam wzbogacenie istniejącej oferty dla uczniów krakowskich szkół.
Obecnie ze względu na brak odpowiedniej ilości środków finansowych
przeznaczanych na edukację, oferta zajęć dodatkowych w szkołach jest
bardzo uboga. Jest to zasadniczy problem zwłaszcza w dwóch dziedzinach.
To po pierwsze języki obce, których nauczanie w szkole jest
niewystarczające, a bez nich na rynku pracy w tej chwili poradzić sobie
nie sposób. Po drugie, to prowadzone przez profesjonalistów zajęcia
sportowe, które są dla dzieci i młodzieży wyjątkowo korzystne: wpływają
na ich zdrowie, uczą stosowania zasad fair-play, gry zespołowej i
zdrowej rywalizacji. Oczywiście wielu Krakowian wydaje pieniądze na
dodatkowe korepetycje z języków czy zajęcia sportowe dla swoich dzieci.
Ale znacznie liczniejsza jest grupa tych, których najzwyczajniej w
świecie na to nie stać. Aby to zmienić, jeśli zostanę prezydentem
Krakowa stworzymy mini-bon na zajęcia dodatkowe, który oddamy w ręce
rodziców. Będą go mogli wymienić – przez cały okres kształcenia swoich
pociech – na dwie godziny tygodniowo zajęć dodatkowych: językowych lub
sportowych. W ten sposób wyrównamy szanse dzieci lepiej i gorzej
zarabiających rodziców. Ponieważ bon ten finalnie trafi do szkoły, która
w zamian otrzyma pieniądze na wynagrodzenie prowadzących dodatkowe
zajęcia nauczycieli, efektem będzie rywalizacja szkół o bony. Dyrektorzy
będą się starać o poziom nauczania języków i ciekawą ofertę zajęć
sportowych, bo między innymi od tego zależeć będą decyzje rodziców o
wyborze szkoły. Temat Edukacji jest w moim programie traktowany bardzo
poważnie, poświęciłem mu dodatkowy rozdział. Zachęcam do zapoznania się
z nim na www.gibala.pl/program. razie wygranej zamierzam również powołać
pełnomocnika ds. edukacji, którym będzie Artur Ławrowski. To ceniony
krakowski pedagog i były wieloletni dyrektor Zespołu Szkół
Ogólnokształcących Integracyjnych nr 7.
2.
Jestem gorącym zwolennikiem uruchomienia szybkiej kolei miejskiej, która
w moim programie dla Krakowa nosi nazwę Międzydzielnicowa Kolej Miejska.
To transport najbardziej ekologiczny, który w naszym mieście trzeba
szczególnie wspierać. Jeśli zostanę prezydentem Krakowa, tak właśnie się
stanie. W moim programie znaleźć można dokładne wyliczenia kosztów
uruchomienia kolei miejskiej, moi eksperci przygotowali również rozkład
linii, z którym zapoznać się można pod tym linkiem:
https://gibala.pl/wp-content/uploads/2018/10/Kolej-1.pdf W stu
procentach zgadzam się, że szybka kolej miejska jest znacznie szybszym i
o wiele tańszym od metra rozwiązaniem problemów transportowych Krakowa.
Dlatego inwestycję tę traktował będę priorytetowo. Jestem również
otwarty w tej sprawie na współpracę i pomysły alternatywnych
szczegółowych rozwiązań.

Pozdrawiam,
Łukasz Gibała
__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 13:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Fwd: Pytania do kandydatów do władz miasta Kraków: transport, edukacja.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery