porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Komunikat prasowy LOT ws strajku


Redakcja otrzymała
From: Biuro Prasowe PLL LOT
Date: pon., 15 paź 2018 o 15:27
Subject: LOT WEZWAŁ ZWIĄZKI ZAWODOWE DO ZANIECHANIA ORGANIZACJI NIELEGALNEGO STRAJKU
To: adam.fularz@wieczorna.pl <adam.fularz@wieczorna.pl>


 
LOT - Informacja prasowa
Informacja prasowa
 

LOT WEZWAŁ ZWIĄZKI ZAWODOWE DO ZANIECHANIA ORGANIZACJI NIELEGALNEGO STRAJKU 
LOT

Warszawa 15 października – Strajk w LOT byłby nielegalny i dlatego nie może się odbyć. Spółka poinformowała o tym fakcie Związek Zawodowy Personelu Pokładowego i Latającego oraz Związek Zawodowy Pilotów Komunikacyjnych, wzywając jednocześnie do zaprzestania nawoływania Pracowników do niezgodnych z prawem działań. 
 


Pismo skierowane do Międzyzwiązkowego Komitetu Strajkowego ma na celu uświadomienie liderom Związków Zawodowych, że nie istnieje żadna podstawa prawna umożliwiająca legalne przeprowadzenie strajku bez wcześniejszego przeprowadzenia referendum. Zapowiedziany przez nie strajk nie ma więc żadnego prawnego skutku, poza kolejnym uderzeniem w wizerunek Spółki, dobro jej Pasażerów oraz Pracowników i Współpracowników.

„Odnosimy nieodparte wrażenie, że zapowiedź strajku nie ma nic wspólnego z troską o interes Pracowników, a jest jedynie wyrazem partykularnych interesów kilku osób. Nie ma przyzwolenia pracodawcy na zniszczenie Spółki w obronie – zresztą nieuzasadnionej – osób wymienionych wprost w piśmie Międzyzwiązkowego Komitetu Strajkowego. Nie ma zgody na likwidację miejsc pracy kilku tysięcy osób powiązanych pośrednio lub bezpośrednio z LOT-em tylko dlatego, że ktoś nagle zdał sobie sprawę, że musi ponosić odpowiedzialność za własne słowa i czyny. Nie pozwolimy też wykorzystać naszej Spółki jako hasła w kampanii wyborczej przed wyborami samorządowymi jednej z organizatorek tego nielegalnego strajku" – mówi Adrian Kubicki, rzecznik LOT-u.

Jak zauważa Spółka zapowiedziany przez dwa Związki Zawodowe strajk byłby nielegalny, ponieważ:   

1. Cały czas w mocy pozostaje postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 21 września br., w którym Sąd zakazał Związkom Zawodowym działającym LOT prowadzenia akcji strajkowej do czasu wyjaśnienia legalności referendum. Co więcej, Związki Zawodowe nie podjęły żadnych czynności zmierzających do zakwestionowania tego postanowienia. Pierwsze posiedzenie Sądu w tej sprawie planowane jest na 20 listopada br. 

2. Strajk będzie nielegalny również dlatego, że rzekomy powód strajku podawany przez liderów Związkowych, tj. zwolnienie z pracy przewodniczącej Związku Personelu Pokładowego i Lotniczego, pani Moniki Żelazik prowadzącej spór, nie miało najmniejszego związku z jej działalnością związkową, a było efektem słów kierowanych do szerokiej publiczności i agitujących do czynów zagrażających bezpieczeństwu publicznemu i wykonywaniu operacji lotniczych. 

3. Co więcej, strajk jest nielegalny ponieważ zwolnienie pani Moniki Żelazik nastąpiło cztery miesiące temu – zgodnie z polskim prawem, organizacja strajku na tej podstawie wymagałaby przeprowadzenia osobnego, legalnego referendum strajkowego. W tym czasie Związki Zawodowe nie podjęły żadnych zasadniczych działań zmierzających do poprawy sytuacji przewodniczącej, w tym przeprowadzenia w jej sprawie legalnego referendum. Upływ czasu ma w tym momencie zasadnicze znaczenie – organizacja strajku z powołaniem się na zwolnienie p. Moniki Żelazik, co nastąpiło ponad cztery miesiące temu, stanowi nadużycie prawa i nie może być akceptowane.

4. Strajk będzie nielegalny, gdyż decyzja Międzyzwiązkowego Komitetu Strajkowego pozostaje w sprzeczności z zasadami przyjętymi przez wszystkie Związki Zawodowe w dokumencie pt. Regulamin strajku PLL LOT S.A. oraz z dotychczas podejmowanymi działaniami, bazującymi na odwołaniu się w przedmiocie organizacji strajku do walnych zgromadzeń poszczególnych Związków Zawodowych. Tylko 2 spośród 6 Związków Zawodowych, które są w sporze zbiorowym w LOT grożą przeprowadzeniem strajku.

5. Strajk będzie nielegalny i sprzeczny z interesem Pracowników Spółki, gdyż Pracodawca regularnie spotyka się ze Związkami Zawodowymi i podejmuje z nimi merytoryczne rozmowy. Ostatnie spotkania odbyły się w dniach 03 i 10 października 2018 r. Obie strony ustaliły wówczas czas na przedstawienie kolejnej propozycji Spółki do 15 października br. Mimo tych ustaleń, trzej liderzy związkowi uczestniczący w spotkaniach podjęli decyzję o zorganizowaniu strajku „za wszelką cenę", bez zapoznania się ze stanowiskiem Pracodawcy.

6. Strajk będzie nielegalny, gdyż nawet – bezpodstawnie – wskazywana „pozorność działań" Pracodawcy nie pozwala na organizację strajku z pominięciem przewidzianej przepisami procedury, tj. nie zwalnia związkowców z przeprowadzenia nowego, legalnego referendum strajkowego. Ta „szybsza ścieżka" strajkowa, na którą Pracowników Spółki wpycha Międzyzwiązkowy Komitet Strajkowy, jest dopuszczalna tylko po organizacji legalnego referendum i wtedy, gdy „bezprawne działanie pracodawcy uniemożliwiło przeprowadzenie rokowań lub mediacji" (art. 17 ust. 2 ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych). Taka sytuacja nie miała miejsca, a rokowania i mediacje zostały już przeprowadzone, bez podnoszonych zarzutów pod adresem Spółki. 

Sąd już w uzasadnieniu zabezpieczenia apelował do Związków Zawodowych o rozważenie, czy „podejmowane przez nich działania służą dobru pracowników – obronie ich interesów ekonomicznych, socjalnych, praw i wolności. Czy rzeczywiście zmierzają do konstruktywnego rozwiązania sporu z poszanowaniem praw reprezentowanych przez nich pracowników, ale także z poszanowaniem praw pracodawcy […], a którego rozwój ekonomiczny, skuteczna restrukturyzacja może sprzyjać poprawie sytuacji tychże pracowników oraz ich indywidualnemu rozwojowi."  

„Nie mamy wątpliwości, że nasi Pracownicy, nie myślą nawet o łamaniu prawa i nie pozwolą się wciągnąć w polityczne kampanie pojedynczych osób. Dlatego nie ma powodów by nasi Pasażerowie obawiali się zakłóceń w ich podróży" – dodaje Kubicki. 

Wszystkie powyższe argumenty prowadzą do jednego stanowczego wniosku – strajk, który miałby zostać rozpoczęty w dniu 18 października 2018 r., będzie nielegalny. Zarząd LOT-u apeluje tym samym liderów związkowcy o zaprzestanie nielegalnych działań i powrót do rozmów.

 
Informacja prasowa

Informacja Prasowa w formacie docx. kliknij tutaj »


Informacja Prasowa w formacie txtkliknij tutaj »

 
Informacja prasowa
Informacja prasowa

Kontakt dla mediów:

Adrian Kubicki(.._)

Informacja prasowa

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. Komitetu Obrony Robotników 43 
02-146 Warszawa 










--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 06:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Komunikat prasowy LOT ws strajku

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers