Petycja: Milejów - Osada jako miasteczko satelickie i sypilnia Lublina
Do Władz Gminy Milejów
ul. Partyzancka 13a
21-020 Milejów
Szanowni Państwo Radni Gminy Milejów
- Andrzej Wirski - Przewodniczący Rady
- Marian Konowałek - Wiceprzewodniczący Rady
- Zbigniew Adamiak
- Krzysztof Augustyniak
- Marian Białek
- Jan Buba
- Waldemar Charlężak
- Piotr Ćwirzeń
- Magdalena Gajowiak
- Janusz Gała
- Robert Kasprzak
- Elżbieta Kurzempa
- Tomasz Mankiewicz
- Dariusz Pietrzak
- Józef Podściański
Szanowni Państwo,
Jak rozwinąć miejscowośc Milejów Osada tak aby w perspektywie 5-10 lat stała się ośrodkiem miejskim i liczyła od 4 do 5 tysięcy mieszkańców? W Europie jest wiele przykładów jak tego dokonano. Jednym ze sposobów jest odtworzenie linii kolei i wprowadzenie podmiejskich połączeń pasażerskich do Lublina.
Zwracam się, jako ekonomista transportu, do władz gminy z następującą petycją.
Rząd ogłosił program "Kolej Plus". Domagam się, aby gmina pozyskała materiał staroużyteczny z remontów linii kolejowych w okolicy Lublina (takie się aktualnie toczą), lub w inny sposób odtworzyła ongiś istniejącą linię kolejową z Jaszczowa do miejscowości Milejów Osada wraz z budową przystanku kolejowego w miejcowości Milejów Osada.
Uzasadnienie:
Milejów Osada wg Wikipedii liczył dekadę temu 2,6 tys. mieszkańców. Uzasadnia to wprowadzenie częstych - np. cogodzinnych pociągów podmiejskich w relacji do Lublina. Wówczas Milejów Osada mógłby się rozwinąć do roli miejscowości satelickiej Lublina i do roli ośrodka regionalnego.
Odtworzenie kolei pod przewozy pasażerskie jest możliwe, wymaga jednak by to gmina Milejów a nie PKP PLK zajęła się tym zadaniem. Torowiskiem mogłaby zarządzać gmina Milejów lub PKP PLK.
Rozwój w przyszłości
W dalszej kolejności proponuję budowę nowej łącznicy omijającej stację Jaszczów i eliminującej konieczność zmiany kierunku jazdy w relacji Milejów Osada- Lublin Gł.
Dlaczego kolej? Oferuje ona wygodne dojazdy do pracy czy do szkoły i w Europie Zachodniej często jest elementem rozwijającym urbanizację. Poprawi ona jakość podróży w relacji Milejów Osada- Lublin. Kolej w tej relacji już istniała. Zachodzi więc tylko potrzeba jej odtworzenia.
Proszę o odpowiedź na petycję.
Pozdrawiam,
czw., 2 lip 2015 o 11:43 Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl> napisał(a):
>
> Do
> Urzędu Gminy Milejów
> ul. Partyzancka 13a
> 21-020 Milejów
>
> Szanowni Państwo, Opisujemy w prasie możliwośc odbudowy linii kolei
> pasażerskiej do Milejowa, Powstałaby stacja Milejów Centrum, koło
> Biedronki i Urzędu Gminy.
> Jakie są możliwości przeprowadzenia odbudowy połączenia? Jeśli
> inwestorem byłyby władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
> Jakie są możliwości zaangażowanai gminy w taki projekt? Odbudowana
> kolej byłaby cześcią szybkiej kolei miejskiej i aglomeracyjnej dla
> Lublina.
> Schematy załączam.
> Pozdrawiam,
>
> --
> Adam Fularz
> Wydawnictwo Merkuriusz Polski
> "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
> T +48604443623
> F +442035142037
> E adam.fularz@wieczorna.pl
> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
>
> AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
>
> TEKSTY
>
> Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
> wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
> kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
> prasowych.
>
> ZDJĘCIA
>
> Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
> niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
>
> WIDEO
>
> Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
> telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 11:53.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0