MZK Zielona Góra odpowiada dlaczego zrezygnowało z tramwaju w Zielonej Górze
- Dlaczego miasto Zielona Góra planuje inwestować w transport autobobusowy, który jest mało ekonomiczny? Jako to ma sens ekonomiczny? W Olsztynie budowano sieć tramwajową- od podstaw- i trwale obniżono koszty realizacji usług przewozowych.
- Czy władze MZK miasta Zielonej Góry- mogą- wzorem Olsztyna- postawić na komunikację tramwajową zamiast autobusowej? Skoro wydają ponad 270 mln PLN na autobusy elektryczne, to może zamiast tego wydatku- trwale obniżyć koszty komunikacji miejskiej budując wzorem Olsztyna sieć tramwajową? Jaki jest sens inwestycji w autobusy elektryczne? Dziś w Europie Zachodniej buduje się tramwaje, zaś autobusy elektryczne są nadal mało popularne. Jaka logika stoi za decyzją władz miasta? Gdy pytałem o argumenty za autobusami elektrycznymi i przeciw tramwajom, nie wskazano ich. Czym kierują się władze MZK przy podejmowaniu decyzji ekonomicznych? Czy korzystają z usług ekonomistów transportu? Czy MZK Zielona Góra może wskazać swoich doradców? Opiszemy ich kompetencje.
Załącznik: tekst z portalu transport-publiczny.pl
Olsztyn podlicza: tramwaj tańszy od autobusu
Olsztyn dokonał rewolucyjnych zmian w swojej komunikacji miejskiej. Na pierwszy plan zostały wyciągnięte tramwaje, które stały się teraz kręgosłupem komunikacyjnym miasta. Miano podstawowego środka lokomocji po części straciły za to autobusy, które przede wszystkim mają komunikować miasto tam, gdzie tramwaj nie dojeżdża. Jak się okazuje, Olsztyn na tych zmianach wychodzi całkiem dobrze, jeżeli chodzi o stronę ekonomiczną.(...)
Witam!
Olsztyn jest na ścianie wschodniej - projekt tramwajowy został dofinansowany w 85% z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Zielona Góra nie miała i nie ma nadal takich możliwości - wszak położona jest przy granicy zachodniej kraju.
Autobus elektryczny ( a takie planuje zakupić Zielona Góra) wymaga odpowiedniego rozplanowania pętli z ładowarkami do szybkiego ładowania a porusza się po gotowych drogach natomiast tramwaj wymaga budowy torowisk najlepiej wydzielonych oraz sieci trakcyjnej – budowa 1 kilometr pojedynczego toru z trakcją to wydatek od 1,5 do 2 mln zł.
Porównując olsztyński koszt jednego wozokilometra tramwaju wynoszący 12,19 zł z kosztem 1 wozokilometra autobusu wynoszącym 9,14 zł trudno jest dopatrzyć się tu oszczędności . . .
Pozdrawiam/Kind regards,
Barbara Langner
________________________________________________________________________
Dyrektor, MZK Zielona Góra
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.