MI odpowiada w sprawie polączenia kolejowego do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost
Do MI
Jeśli władze regionu popierają naprawę nieczynnej linii kolejowej do portu lotniczego w moim mieście to czy ma to jakiś wpływ? Taki dokument załaczam. Kto wg MI decyduje o ożywieniu tej zarośniętej linii która jest prywatna? Nie jest nawet bocznicą? Kto i co powinien zrobić? Skąd wziąć zarządcę tej linii kolejowej jeśli chodzi o krótki odcinek toru?
ODPOWIEDŹ
Szanowny Panie Redaktorze,
poparcie przez władze regionu naprawy nieczynnej linii kolejowej jest ważnym elementem, umożliwiającym podjęcie dalszych działań w celu przywrócenia jej do eksploatacji.
Opisywana przez Pana linia jest prywatna, ma to zatem wpływ na kierunek dalszych rozmów samorządu wojewódzkiego z właścicielem zarówno infrastruktury kolejowej, jak i gruntu pod nią zajmowanego.
Warunki, jakie powinna spełniać infrastruktura kolejowa oraz lista podmiotów będących zarządcą infrastruktury kolejowej, jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Transportu Kolejowego.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.