Pytania do kandydatów do władz miasta Giżycko- transport, edukacja.
Szanowni Kandydaci,
Poniżej zamieszczam listę pytań Państwa wyborców- na których odpowiedzi czekamy- do piątku do godz. 23.59. Odpowiedzi zostaną zamieszczone w prasie ogólnopolskiej i lokalnej, w formie depesz prasowych. Prosimy o udzielenie odpowiedzi poprzez odpowiedź na niniejszy list email. Wydawca zastrzega sobie prawo cenzury publikowanych odpowiedzi jeśli te łamią dobre obyczaje.
Wybrany zakres zagadnień dotyczy tematów: ekonomia, transport
Poniżej zamieszczam listę pytań Państwa wyborców- na których odpowiedzi czekamy- do piątku do godz. 23.59. Odpowiedzi zostaną zamieszczone w prasie ogólnopolskiej i lokalnej, w formie depesz prasowych. Prosimy o udzielenie odpowiedzi poprzez odpowiedź na niniejszy list email. Wydawca zastrzega sobie prawo cenzury publikowanych odpowiedzi jeśli te łamią dobre obyczaje.
Wybrany zakres zagadnień dotyczy tematów: ekonomia, transport
Edukacja
1.
W wielu miastach rozwijają się nowoczesne systemy edukacji- wolne szkoły, edukacja bez przemocy, także werbalnej, drogą komunikacji bez przemocy (NVC/ non-violent communication). Rozkwitają szkoły typu montessori czy waldorfowskie, albo wolne szkoły. W 2017 roku na świecie jest 1092 szkół waldorfowskich i 1857 przedszkoli waldorfowskich. W Niemczech wiele samorządowych szkół publicznych przeszło na nowoczesne metody nauczania i realizują albo model waldorfowski, albo montessori, albo model wolnej szkoły. Czy w Państwa mieście planują Państwo zarzucenie tradycyjnego modelu XIX-wiecznej koncepcji szkoły na rzecz nowoczesnych modeli nauczania jakie np. stosuje współczesna wielkomiejska bohema wobec swoich dzieci?
Transport
Wilamowo jako lotn. dla Giżycka
Proponuję przygotowanie dokumentacji - propozycji planów rozwoju lotniska. Co Państo o tym sądzą?
Sądzę że jest możliwe ekonomicznie by znaleźć finansowanie dla inwestycji w odbudowę pasa startowego w Wilamowie. Jaka jest Państwa reakcja na propozycję aby powstał port lotniczy Giżycko- Wilamowo? Co Państwo sądzą by był to tylko sezonowy port lotniczy, czynny jedynie latem.
Sądzę że jest możliwe ekonomicznie by znaleźć finansowanie dla inwestycji w odbudowę pasa startowego w Wilamowie. Jaka jest Państwa reakcja na propozycję aby powstał port lotniczy Giżycko- Wilamowo? Co Państwo sądzą by był to tylko sezonowy port lotniczy, czynny jedynie latem.
Napisałem też list w tej sprawie:
do linii LOT
Niemniej, aby lotnisko miało szansę na rynku, musi mieć odpowiednie wyposażenie i infrastrukturę.
W tym celu należy w mojej ocenie przygotować dokument dla samorządu terytorialnego:
Port lotniczy Giżycko
W tym dokumencie zawrę propozycję naprawy zniszczonego pasa startowego. Proponuję dwie opcje:
1. Naprawy zniszczonego pasa ds
2. Budowy nowej ds o wymiarach 2100 na 35 lub 45 metrów.
Port pełniłby funkcję niewielkiego pasażerskiego lotniska nakierowanego na ruch GA. Obslugiwałby ruch GA z opcją:
-obsługi w sezonie letnim połączenia pasażerskiego do Warszawy
-obsługi sporadycznie samolotu typu Airbus lub Boeing jakichś tanich linii lotniczych.
Port zatrudniałby kilku do kilkunastu pracowników.
Wymagałby dotacji dla obsługi ruchu pasażerów w komunikacji rozkładowej.
Czy nie mają Państwo nic przeciw bym taki plan przygotował? Nic to nie kosztuje.
Pozdrawiam
-- Czy w perspektywie 10 lat linie lotnicze LOT byłyby zainteresowane korzystaniem z pasa startowego utwardzonego na lotnisko Wilamowo k. Giżycka? Jest propozycja naprawy pasa utwardzonego, który to pas przed II wojną obsługiwał loty, także loty dla pasażerów. Ruch był tak znaczny, że w Giżysku na jez. Niegocin lądowąły 100-osobowe samoloty.
W tym celu należy w mojej ocenie przygotować dokument dla samorządu terytorialnego:
Port lotniczy Giżycko
W tym dokumencie zawrę propozycję naprawy zniszczonego pasa startowego. Proponuję dwie opcje:
1. Naprawy zniszczonego pasa ds
2. Budowy nowej ds o wymiarach 2100 na 35 lub 45 metrów.
Port pełniłby funkcję niewielkiego pasażerskiego lotniska nakierowanego na ruch GA. Obslugiwałby ruch GA z opcją:
-obsługi w sezonie letnim połączenia pasażerskiego do Warszawy
-obsługi sporadycznie samolotu typu Airbus lub Boeing jakichś tanich linii lotniczych.
Port zatrudniałby kilku do kilkunastu pracowników.
Wymagałby dotacji dla obsługi ruchu pasażerów w komunikacji rozkładowej.
Czy nie mają Państwo nic przeciw bym taki plan przygotował? Nic to nie kosztuje.
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:44.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0