Petycja o połączenie Zielona Góra- Małomice i o budowę łącznicy kolejowej w Bieniowie
Szanowni Państwo,Województwo lubuskie posiada bardzo mało rozwiniętą sieć kolejową. Nie istnieją funkcjonalne połączenia kolejowe w kierunku południowym.Szansą jest stworzenie bezpośredniego połączenia Zielona Góra- Małomice p. Żagań z eliminacją zmiany kierunku jazdy pociągu na stacji Bieniów. Powstaałaby bowiem łącznica dzięki której pociągi z południa województwa byłyby konkurencyjne do samochodów osobowych. Obecnie nie opłaca się podróż koleja na trasie do Żagania, Małomic- bowiem podróż przez Żary znacząco wydłuża czas przejazdu. Po budowie łącznicy możnaby mieszkać w Małomicach czy Żaganiu i pracować w Zielonej Górze- bowiem codzienne dojazdy stałyby się wygodne i czasowo atrakcyjne.Zielona Góra zyskałaby dzięki inwestycji na stacji w Bieniowie- polegającej na budowie łącznicy kolejowej na stajci Bieniów- bezpośrednie i alternatywne połączenie kolejowe z południem województwa, Małomicami, Żaganiem i Legnicą. Skróceniu uległby czas podróży do Żagania oraz Legnicy, dzięki czemu kolej miałaby szanse powrotu do obsługi tej relacji przewozowej. Obecnie czas przejazdu jest zbyt długi, a pociągi w relacji do Żagania i Legnicy kursują z Zielonej Góry przez Żary, nadkładając ok. 15 minut czasu podróży.W ramach inwestycji do której gorąco zachęcam, powstałaby łącznica łącząca tory kolei "Latający Ślązak" z Wrocławia p. Legnicę, Żagań, z linią na Zieloną Górę. Printsceeny połączenia załączam.
Sz. PanAdam Fularz
Wieczorna.pl
Uprzejmie informuję, że dotychczas, ani Urząd Marszałkowski, ani przewoźnik nie wystąpili do Polskich Linii Kolejowych S.A. z propozycją takiego rozwiązania a to są organizatorzy transportu kolejowego. Obecne połączenie z Zielonej Góry przez Żary do Żagania jest wystarczające, tym bardziej, że łączy ze sobą znajdujące się w bliskiej odległości od siebie Żary i Żagań. Jeżeli jednak Urząd Marszałkowski uzna, że budowa łącznicy jest konieczna i zechce finansować inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego to jesteśmy otwarci na rozmowy. Wymaga to jednak zmian w planie strategii transportu dla województwa oraz zmian w planach zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru, opracowania studium wykonalności, uzyskania decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych itp. oraz oczywiście zapewnienia finansowania.
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.