Pytania do PKP PLK dot. budowy linii Busko Zdrój – Żabno
Czy to prawda że pod tą linię zabezpieczono jakąś rezerwę terenu czy jakiś korytarz? Czy coś wiadomo w tej sprawie? Czy można rozpocząć już w tej chwili planowanie prac nad poprawą stanu i ewentualną elektryfikacją torowiska z Tarnowa do Żabna? Czy już w tej chwili nie możnaby naprawić nawierzchnię peronów i wiaty przystanków kolejowych na trasie z Kielc do Buska- Zdroju?
Czy można szerzej opisać ideę budowy brakującego odcinka umożliwiającego skomunikowanie południa kraju ze stolicą?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 25 października 2018 Rzecznik <Rzecznik na serwerze plk-sa.pl> napisał(a):
> Panie Redaktorze,
>
>
>
> Projekt budowy linii kolejowej Busko Zdrój – Żabno jest jednym z projektów inwestycyjnych analizowanych przez PLK w ramach prac nad tzw. Nową Perspektywą Finansową UE 2021-2027.
>
>
> Z poważaniem,
>
>
>
> zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
>
>
>
>
> From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na serwerze wieczorna.pl]
> Sent: Wednesday, October 10, 2018 5:04 PM
> To: Rzecznik <Rzecznik na serwerze plk-sa.pl>
> Subject: dot. Budowa linii Busko Zdrój – Żabno
>
>
>
> DO PKP PLK
>
>
>
> W dokumentach strategicznych są wzmianki o budowie linii Busko- Żabno- proszę o króciutki opis tej sprawy dla celów artykułu. Kiedy owa budowa jest możliwa? Czy są jakieś plany lub koncepcje szczegółowe?
>
>
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> Z dokumentów:
>
> Po wybudowaniu linii kolejowej od Buska Zdroju do Żabna w Małopolsce:
>
> region świętokrzyski zostanie włączony do sieci kolejowych korytarzy transeuropejskich
>
> zostanie zwiększony potencjał transportowy w kierunku południowo-wschodniej części Europy
>
> poprawie ulegnie połączenie południowej części województwa świętokrzyskiego z miastem Kielce
>
> Przedłużenie linii nr 73 w kierunku Żabna planowane jest w I etapie prac podczas realizacji budowy CPK.
>
> wg https://www.swietokrzyskie.pro/file/2018/05/Prezentacja-CPK-W%C4%85sosz-9.05.2018.pptx
>
> Co otrzymałem z UMWŚ:
>
> Budowa linii Busko Zdrój – Żabno jest przede wszystkim ujęta w Uchwale nr 173/2017 Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2017 r.: w sprawie przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarności - Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej (poz.14 tabeli -etap 1b) - szczebel rządowy. Etap I budowy CPK obejmuje okres 2018 -2027 i ma kosztować od 31 do 35 mld zł.
>
> W dn. 12 września br. powołana została zapowiadana od wielu miesięcy spółka celowa, która wybuduje Centralny Port Komunikacyjny. Jej szefem został dr Jacek Bartosiak, dotychczasowy członek zespołu doradczego Mikołaja Wilda, pełnomocnika rządu ds. CPK.
>
> https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/powolano-spolke-celowa-do-budowy-centralnego-portu-komunikacyjnego-4362.html
>
> Z naszych dotychczasowych ustaleń z zarządcą infrastruktury wynika, że nie do końca znany jest jeszcze mechanizm podziału realizacji zadań w układzie wykonawczym, stąd nie mamy wiedzy kto konkretnie będzie zajmował się tą inwestycją.
>
> Uwzględniając powyższe, odpowiedzi na Pańskie pytania może udzielić dr Jacek Bartosiak lub ew. Spółka PKP PLK.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Anna Grzela
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.