porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź na pytania w sprawie kolei w Województwie Świętokrzyskim

Redakcja otrzymała

Od: Grzela, Anna <Anna.Grzela na serwerze sejmik.kielce.pl>
Data: czwartek, 4 stycznia 2018
Temat: odpowiedź na maile w sprawie kolei w Województwie Świętokrzyskim
Do: Adam Fularz


W związku z liczną korespondencją nadesłaną drogą elektroniczną w sprawie transportu kolejowego na terenie Województwa świętokrzyskiego, pozwalam sobie na 1 odpowiedź obejmującą wszystkie poruszone przez Pana zagadnienia oraz informuję że zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2017.2136) Marszałek Województwa Świętokrzyskiego jest organizatorem regionalnego transportu (w tym kolejowego) na terenie województwa.

Mając na uwadze powyższe oraz uwzględniając zapisy m.in. obowiązującej do 2020 roku umowy o świadczenie usług zawartej z operatorem kolejowym Przewozy Regionalne sp. z o.o., przewóz osób w transporcie kolejowym świadczony jest na liniach kolejowych:

- nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Sędziszów – gr. województwa – Kraków Gł./ Katowice (linia nr 62),

- nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Św. – Sandomierz,

- nr 61 na odcinku Kielce – Włoszczowa – gr. województwa – Częstochowa/ Katowice (linia nr 4 CMK),

Ponadto organizator ma prawo do uruchamiania nowych relacji na innych odcinkach linii kolejowych, w tym w szczególności na odcinkach i relacjach wskazanych w obowiązującym „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Świętokrzyskiego", tj.: na linii nr 8 i nr 73 w relacji Kielce – Busko Zdrój oraz na linii nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Końskie. Powyższe jest jednak zależne od możliwości finansowych Województwa oraz stanu technicznego dostępnej infrastruktury kolejowej.

Odnosząc się do Pana zarzutu dotyczącego stanu infrastruktury kolejowej oraz likwidacji linii kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego informuję , że zarządcą infrastruktury kolejowej jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. co oznacza, że w/w spółka jest kompetentna do udzielania wszelkich informacji w powyższym zakresie.

Tym niemniej w ślad za zapisami „Programu Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020" przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XVII/247/15 z dnia 27 listopada 2015 roku, informuję że w w/w dokumencie zostało m.in. przewidziane zadanie obejmujące modernizację istniejących i budowę nowych przystanków kolejowych w ramach środków UE dostępnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020. Z podejmowanych wspólnie z PKP PLK prac w tym zakresie jasno wynika, że w miarę możliwości finansowych jest możliwa do zrealizowania m.in. budowa przystanku Busko Zdrój w nowej lokalizacji wraz z dobudową zelektryfikowanego odcinka toru do centrum miasta.

Nie przewidujemy jednak uruchamiania połączeń na linii Kielce – Staszów – Tarnobrzeg w najbliższej perspektywie, tak więc nie widzimy zasadności budowy nowych przystanków w lokalizacjach zaproponowanych przez Pana.

W przypadku nowego podziału środków UE po 2020 roku i działań obejmujących inwestycje w infrastrukturę kolejową, zarządca infrastruktury będzie mógł rozważyć budowę kolejnych nowych i inne modernizacje istniejących przystanków kolejowych, co niewątpliwie będzie przedmiotem uzgodnień z Marszałkiem Województwa.

Dalej, w zakresie rozwoju infrastruktury kolejowej Województwa Świętokrzyskiego informuję, że w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) określona została Lista projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym, których Beneficjentem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w tym:

a)      Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/ Sandomierz – Ocice/Padew (lista podstawowa); 

b)      Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz (lista podstawowa);

c)       Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Końskie – Skarżysko (lista rezerwowa)

współfinansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w perspektywie finansowej UE 2014-2020.

Powyższe inwestycje (m.in.) pozwolą na podjęcie prac nad tworzeniem regularnej oferty przewozowej obejmującej połączenia kolejowe do Buska Zdroju, Końskich, czy Sandomierza.

Odnosząc się następnie do kwestii wydłużenia relacji Kielce - Sandomierz do Tarnobrzega informuję, że ze strony Województwa Świętokrzyskiego w 2018 roku przewidziano dodatkowe kursowanie pociągu do Sandomierza w weekend majowy (28.IV.-6.V.) oraz czerwcowy (31.V.-3.VI.) a także w każdą środę w okresie 9.V.-27.VI.). Inne połączenia w kierunku do Sandomierza nie są przewidziane do uruchomienia w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów.

Z doniesień prasowych wiadomo nam, że Marszałek Województwa Podkarpackiego planuje uruchomić codzienny pociąg w relacji Rzeszów – Sandomierz – Rzeszów począwszy od września br. Nie było dotychczas żadnych oficjalnych rozmów na szczeblu organizatorów transportu w poszczególnych województwach oraz żadnych wystąpień w powyższym zakresie ze strony Województwa Podkarpackiego. Mając na uwadze powyższe a także konieczność zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych w budżecie Województwa Świętokrzyskiego na uruchomienie dodatkowych połączeń, informuję że obecnie Województwo Świętokrzyskie nie planuje innych połączeń na linii nr 25 niż te, które zostały już zamówione u zarządcy PKP PLK S.A. w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów.

Mając na uwadze postęp prac przygotowawczych dot. realizacji projektu opisanego wyżej dot. „Prac na linii 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz" w ramach zadania dotyczącego budowy drogi kolejowej Warszawa – Rzeszów przez Kolbuszowa na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz – Ocice – Rzeszów, zwiększenie siatki połączeń do Sandomierza i ewentualne uruchomienie kursów w kierunku Tarnobrzega i Rzeszowa (na podstawie porozumienia pomiędzy województwami) będzie możliwe po zrealizowaniu w/w projektu, którego termin zakończenia przypada na 31.03.2021r.

 

Ze swej strony pragnę jedynie poinformować, korygując Pana wiedzę w zakresie ilości obsługiwanych relacji, że w ostatnich Marszałek Województwa Świętokrzyskiego organizuje i finansuje coraz większą liczbę połączeń kolejowych (2016r. – 81 połączeń, 2017r. – 97 połączeń, 2018r. – 103 połączenia).

 

Wierzę, że powyższe informacje pozwolą Panu na skorygowanie negatywnego obrazu stanu kolei w naszym województwie

 

 

Anna Grzela
Zastępca Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Al. IX Wieków Kielc 4, 25-516 Kielce
(...)
 

 

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Sunday, December 17, 2017 11:02 PM
To: Grzela, Anna <Anna.Grzela na sejmik.kielce.pl>
Subject: Fwd: Nie będzie przesiadek na stacji kolejowej Sandomierz

 

 

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 28 sierpnia 2017 08:32
Temat: Fwd: Nie będzie przesiadek na stacji kolejowej Sandomierz
Do: "Grzela, Anna" <anna.grzela na serw. sejmik.kielce.pl>



czy w przyszłym roku będą przesiadki? W relacji Kielce- Sandomierz- Rzeszów oraz Rzeszów- Sandomierz- Kielce.

Pozdrawiam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: piątek, 30 czerwca 2017


 

Pytanie:
W tym roku do Sandomierza będą docierały aż dwa weekendowe pociągi: cieszący się dużym zainteresowaniem skład z Kielc oraz zupełnie nowy kurs z Rzeszowa- informuje Polregio. 
Czy składy z Kielc i z Rzeszowa/ do Rzeszowa będą w jakiś sposób skomunikowane tak aby umożliwić przesiadki w Sandomierzu? Czy w przyszłości nie można tych dwóch relacji połączyć w relację Rzeszów- Kielce? Potok podróżnych będzie chyba znacznie większy.

 

Odpowiedź:

Godziny kursowania pociągów zostały dostosowane do potrzeb turystów z Rzeszowa i Kielc, czyli tak, aby rano dojechać do Sandomierza, zwiedzić miasto i wrócić. Wyklucza to organizację przesiadek. Celem tej oferty nie było stworzenie ciągu komunikacyjnego Rzeszów - Kielce, tylko umożliwienie jednodniowych wycieczek do Sandomierza.

 

O rozbudowie oferty w przyszłości lub zmiany priorytetów proszę pytać w urzędach marszałkowskich, które zamawiają te pociągi. 

Michał Stilger

główny specjalista ds. PR

 

 

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź na pytania w sprawie kolei w Województwie Świętokrzyskim

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers