Propozycja- kolej podmiejska z Lublina do Puchaczowa
Jakie są możliwości przeprowadzenia budowy połączenia? Jeśli
inwestorem byłyby władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
Jakie są możliwości zaangażowania gminy w taki projekt? Odbudowana
kolej byłaby cześcią szybkiej kolei miejskiej i aglomeracyjnej dla
Lublina.
Schematy załączam.
Pozdrawiam,
--
Badałem, czy składy szynobusów mogłyby docierać do Puchaczowa. Oto korespondencja:
ul. Lubelska 22, 21 - 013 Puchaczów
Szanowni Państwo,
Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku Łuków – Bezwola p. Radzyń Podl. ale jednakże linię tą odremontowano.
Jednakże sama gmina Puchaczów jest pozbawiona kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Najpierw powstałaby stacja tymczasowa. Kursowałyby autobusy szynowe do Lublina.
Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Puchaczowa- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Zwiększy to znacząco rentowność inwestycji. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Puchaczowa- aż do Puchaczowa- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Miasta Puchaczów już, albo jeszcze nie ma, ale przystanek mógłby się tak nazywać, na cześć tego pomysłu. Konieczna byłaby zmiana planu zagospodarowania przestrzennego, wyznaczenie pasu terenu na torowisko i przystanek- ok. 1-1,5 km, oraz przekonanie władz samorządowych- inwestycja powstałaby ze środków unijnych. Koszt to 2-3 mln PLN, gmina musiałaby najprawdopodobniej także dołożyć jakieś środki.
Złoża węgla się wyczerpią, i co wtedy? Puchaczów może ocaleć dzięki stacji kolei podmiejskiej. Pociągów przedłużonych tutaj z Lublina- do stacji kolei regionalnej. Wszak ta część regionu w ogóle nie ma dostępu do kolei.
Proponowany tymczasowy przystanek kolei pasażerskiej Puchaczów.
jest jedyną stacją kolejową na terenie gminy Puchaczów, aktualnie nie obsługującą ruchu osobowego. Planuje się w tym liście tymczasowe wznowienie połączenia między Lublinem a Puchaczowem. Początkowo tymczasowy peron, np. drewniany, obsłużyłby kilka pociągów na dobę- być może nawet udałoby się tu przedłużyć kurs jakiegoś pociągu dalekobieżnego do Warszawy. Stacja obecnie jedynie służy poc. towarowym na linii do kopalni węgla. Chcemy to zmienić i wprowadzić kursy kolei regionalnej i połączenie dalekobieżne. Pociągi regionalne i inne wykonywałyby manewry i kończylyby bieg dopiero dalej, na odpowiedniej infrastrukturze na stacji przy kopalni, by nie blokować torowiska.
mgr inż. Adam Grzesiuk
Badam, czy składy szynobusów mogłyby docierać do Puchaczowa. Konieczna byłaby zmiana planu zagospodarowania przestrzennego, wyznaczenie pasu terenu na torowisko i przystanek- ok. 1-1,5 km, oraz przekonanie władz samorządowych- inwestycja powstałaby ze środków unijnych. Koszt to 3-4 mln PLN, gmina musiałaby najprawdopodobniej także dołożyć jakieś środki.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

