Pociągami Intercity z biletem regio na Podkaraciu? Oto odpowiedzi
Czy na biletach regio w woj. Podkarpackim będzie można jeździć pociągami Intercity, jak w niedalekiej Brandenburgii na niektórych trasach pociągów IC i ICE? Skoro jest to koniec trasy dla większości poc. Intercity, takie rozwiązanie zapełniłoby liczne puste miejsca. Co UMWP o tym sądzi? Czy byłoby możliwe porozumienie z Pkp intercity?
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Odpowiedź
Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP S.A. jako inicjatorzy projektu "Wspólny Bilet" przedstawili wszystkim województwom oraz przewoźnikom kolejowym propozycję wdrożenia oferty, która w założeniu umożliwiałaby osobom korzystającym z pociągów dalekobieżnych uruchamianych przez Spółkę PKP Intercity S.A. kontynuowanie podróży do miejsca docelowego na podstawie jednego biletu pociągami regionalnymi.
Zarząd Województwa Podkarpackiego w dniu 25.09.2018 r. podjął decyzję o przystąpieniu do ww. oferty.
Ministerstwo Infrastruktury zadeklarowało, że wspólna taryfa dla kilku przewoźników kolejowych, powinna wejść w życie wraz z nowym rozkładem jazdy, czyli na początku grudnia br.
Obecnie inicjatorzy projektu dopracowują zasady funkcjonowania ww. oferty.
Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP S.A. jako inicjatorzy projektu "Wspólny Bilet" przedstawili wszystkim województwom oraz przewoźnikom kolejowym propozycję wdrożenia oferty, która w założeniu umożliwiałaby osobom korzystającym z pociągów dalekobieżnych uruchamianych przez Spółkę PKP Intercity S.A. kontynuowanie podróży do miejsca docelowego na podstawie jednego biletu pociągami regionalnymi.
Zarząd Województwa Podkarpackiego w dniu 25.09.2018 r. podjął decyzję o przystąpieniu do ww. oferty.
Ministerstwo Infrastruktury zadeklarowało, że wspólna taryfa dla kilku przewoźników kolejowych, powinna wejść w życie wraz z nowym rozkładem jazdy, czyli na początku grudnia br.
Obecnie inicjatorzy projektu dopracowują zasady funkcjonowania ww. oferty.
stopka maila nadawcy:
-- Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiegoal. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 04:57.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0