Petycja w sprawie połączenia kolei pasażerskiej Końskie- Skarżysko Kam.- Kielce
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
ul. Partyzantów 1, 26 – 200 Końskie
Wnoszę petycję do władz miasta i gminy o to aby przekonały władze województwa do leasingu lub nawet zakupu spalinowego autobusu szynowego w ilości sztuk 1 lub 2. Autobusy
szynowe kursowałyby na trasie Końskie- Skarżysko- Kamienna - Kielce. Autobus szynowy w wersji spalinowej mógłbykursować na spalinowej linii do Końskiego, gdzie zbudowanoby nowy przystanek pasażerski Stąporków Górnicza lub Stąporków Miasto. Pociągi spalinowe w woj. świętokrzyskim mogłyby kursować w relacji Końskie- Kielce co najmniej 6 razy dziennie. Warunkiem jest jednak zakup taboru lub jego wynajęcie przez władze samorządowe woj. świętokrzyskiego.
Wnosiłem do Sejmiku o uruchomienie połączeń kolejowych -6 par dziennie, w relacji:
Kielce- Skarżysko-Kamienna zmiana kierunku- Stąporków- Końskie- Opoczno- (Łódź).
Połączenie to kursowałoby jako ekspres regionalny, pomijając wszystkie mniejsze przystanki na trasie od Skarżyska do Kielc i niektóre mniejsze przystanki na stasie do Staporkowa. Do obsługi połączeń użytoby taboru spalinowego na całej długości trasy.
Do PKP PLK pytałem, jaki jest stan linii Skarżysko Kam.- Końskie- Opoczno? Czy nadaje się do wznowienia połączeń? Łukasz Kwasiborski pytany o kolej do Końskich napisał:
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko Kamienna – Opoczno jest linią pierwszorzędną, niezelektryfikowaną, w dobrym stanie technicznym i nie ma przeciwskazań do uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich. Prędkość rozkładowa na ww. odcinku wynosi 80 km/h. a w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 12.06.2016 r. nie widnieją ograniczenia prędkości z tytułu złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej. Na przestrzeni pięciu ostatnich lat Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej wykonał szereg prac utrzymaniowych dotyczących naprawy bieżącej torów oraz zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, poprawiając tym sposobem bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo drogowych. W roku 2016 w okresie letnim będą w dalszym ciągu kontynuowane prace utrzymaniowe naprawcze mające na celu poprawienie stanu technicznego torów.
W załączeniu przedstawiam ilustracje możliwej łącznicy w Skarżysku- Kamiennej, która skróciłaby tymczasowo czas przejazdu koleją do Kielc, nim powstanie linia Tumlin- Wąsosz Konecki.
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 07:18.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0