Skarga na natręctwa monopolu stanowiące barierę dla turystyki w Polsce
Skarga na natręctwa monopolu stanowiące barierę dla turystyki w Polsce
From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: pon., 15 paź 2018
Subject: Skarga
Do: Ministra Infrastruktury
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: pon., 15 paź 2018
Subject: Skarga
Do: Ministra Infrastruktury
Drodzy Państwo
Zwracam się z uprzejmą prośbą o kontrolę oraz o przeprowadzenie kompletnego przeglądu blankietów biletowych pod kątem dostosowania dla potrzeb cudzoziemców. Napisy w innych językach niż polski- są często nieobecne, lub napisane czcionką niewyraźną, małą. Na bilecie nie mona znaleźć łatwo informacji- jaka jest klasa wagonu pociągu- napis "KL" nic nie mówi cudzoziemcom, ten skrót nic nie znaczy także dla osób które znają język polski ale rzadko korzystają z kolei. Kategoria pociągu jest ukryta pod absurdalnym onaczeniem "Poc" i skąd cudzoziemiec ma wiedzieć że "POC: R" znaczy e ma on podróżować pociągiem regio zamiast intercity? Ktoś kto te napisy opracował, w mojej ocenie nie powinien tego dłużej robić.
Reasumując, w mojej opinii całe oznaczenia na biletach są błędne i absurdalne. Jest to czyjeś natręctwo że tak enigmatyczny system jest nadal stosowany. W dodatku firma która ten system wprowadziła, żąda by podróżni przesyłali skan biletu by wskazać im klasę wagonu jaką wykupili.
Niestety: twórcy natręctwa twierdzą że wszystko jest ok:
Od: Adam
Data: 28.09.2018 7:15 PM (GMT+01:00)
Do: Rzecznik <rzecznik na intercity.pl>
Temat: problem pasażerki
Dzisiaj jechałem pociągiem i kobieta jechała pierwszy raz od 20 lat - na bilecie nie pisało jaką klasę kupiła. Był owszem napis "kl" który był dla niej niezrozumiały. Wyproszono ją z pierwszej klasy gdzie jechałem. Czy na biletach nie powinno wyraźnie być wskazane- jaka klasa?
Pozdrawiam
Data: 28.09.2018 7:15 PM (GMT+01:00)
Do: Rzecznik <rzecznik na intercity.pl>
Temat: problem pasażerki
Dzisiaj jechałem pociągiem i kobieta jechała pierwszy raz od 20 lat - na bilecie nie pisało jaką klasę kupiła. Był owszem napis "kl" który był dla niej niezrozumiały. Wyproszono ją z pierwszej klasy gdzie jechałem. Czy na biletach nie powinno wyraźnie być wskazane- jaka klasa?
Pozdrawiam
Odpowiedź twórcy natręctwa:
"Szanowny Panie,
W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękuję za korespondencję.
Uprzejmie informuję, iż w odpowiedni od Biura Sprzedaży i Obsługi Klienta, na bilecie wpisywane jest oznaczenie klasy, po prawej stronie blankietu, pod kolumną oznaczoną „KL.".
W celu wskazania klasy z biletu, proszę o jego przesłanie lub skan.
Podczas prowadzenia korespondencji, proszę skorzystać z opcji "odpowiedz" i nie usuwać wcześniejszego zapytania i odpowiedzi.
Z poważaniem,
Joanna Brzezińska
Konsultant Infolinii PKP Intercity "
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękuję za korespondencję.
Uprzejmie informuję, iż w odpowiedni od Biura Sprzedaży i Obsługi Klienta, na bilecie wpisywane jest oznaczenie klasy, po prawej stronie blankietu, pod kolumną oznaczoną „KL.".
W celu wskazania klasy z biletu, proszę o jego przesłanie lub skan.
Podczas prowadzenia korespondencji, proszę skorzystać z opcji "odpowiedz" i nie usuwać wcześniejszego zapytania i odpowiedzi.
Z poważaniem,
Joanna Brzezińska
Konsultant Infolinii PKP Intercity "
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 00:36.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0