dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy wymagana jest ponoiwna homologacja pojazdu kolejowego jeśli dodanoby napęd akumulatorowy?

Pytanie z terenu woj. lubuskiego:

Czy konieczne jest posiadanie ponownej homologacji jeśli dla obsługi relacji przygranicznych do taboru elektrycznego np. Impuls dodany zostanie akumulator dając zasilanie na kilku kilometrach trasy po stronie niemieckiej?

W Berlinie i naszej okolicy po stronie niemieckiej kursuje tabor akumulatorowy.

Odpowiedź UTK:

-- Szanowny Panie Redaktorze,

 

Odpowiadając na pytanie dotyczące wyposażania istniejącego taboru elektrycznego w akumulatory informujemy, że podmiot wprowadzający modyfikacje w pojeździe kolejowym dopuszczonym do ruchu zobowiązany jest każdorazowo do przeanalizowania wykonanej na pojeździe modyfikacji. W przypadku pojazdów dopuszczonych do eksploatacji na podstawie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji modyfikacje należy zaklasyfikować do jednej z czterech kategorii, jak to opisano w poradniku w sprawie zarządzania modyfikacjami pojazdów kolejowych dostępnym pod adresem: https://www.utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularze/zezwolenia-na-dopuszcze/12720,Przewodnik-o-zarzadzaniu-modyfikacjami-pojazdow-kolejowych.html.

Podstawowym jednak obowiązkiem modernizującego pojazd jest przeanalizowanie, czy wprowadzone na pojeździe zmiany wpływają na typ pojazdu - tj. za definicją z ustawy o transporcie kolejowym – „pojazd kolejowy o określonych powtarzalnych rozwiązaniach konstrukcyjnych". 

W związku z tym, w przypadku, gdy zmiany wprowadzone w pojeździe obejmują swoim zakresem znaczną część charakterystyki technicznej pojazdu i wpływają na powtarzalność zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych, mamy do czynienia ze zmianą typu pojazdu, a podmiot wprowadzający modyfikację jest zobowiązany do uzyskania nowego dopuszczenia do eksploatacji typu, gdyż nie jest możliwe przeprowadzenie dla tego pojazdu procedury zgodności z typem.

Dodatkowo wprowadzający modyfikacje na pojeździe może skorzystać z procedury określonej w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 402/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka i uchylające rozporządzenie (WE) nr 352/2009 (Dz. Urz. UE L 121 z 3 maja 2013 r., s. 8).

 

Z poważaniem

Wydział Prasowy
Biuro Prezesa
cid:image001.png@01D335E4.C56A73E0
Urząd Transportu Kolejowego

Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa


Odpowiedź UMWL

Odpowiedzi udziela:
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
w Zielonej Górze
Odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza nadesłane pocztą elektroniczną 26 września br. dotyczące pomysłu zakupu kolejowego taboru wyposażonego w napęd akumulatorowy, uprzejmie podaję, co następuje. Do obsługi linii Zielona Góra - Frankfurt nad Odrą zaplanowano spalinowe pojazdy serii SA139 posiadające niemieckie urządzenia bezpieczeństwa PZB i GSM-R, co uznano za rozwiązanie optymalne. W przypadku zastosowania pojazdów trakcji elektrycznej na liniach zelektryfikowanych o różnych systemach zasilania, stosuje się tabor dwusystemowy. Nie wyklucza się zakupu tego typu pojazdów w przyszłości. Wyposażanie istniejącego taboru elektrycznego w akumulatory nie jest optymalne ze względu na istotną ingerencję w konstrukcję i konieczność ponownego dopuszczenia pojazdów do eksploatacji, co jest procesem złożonym i długotrwałym.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

1 komentarze for Czy wymagana jest ponoiwna homologacja pojazdu kolejowego jeśli dodanoby napęd akumulatorowy?

  1. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery