Pytania w sprawie sieci przystanków w Krakowie
do UMWM
Wielokrotnie pytaliśmy, czy planowana jest budowa przystanków osobowych na tzw. małej kolei obwodowej Krakowa? Możliwa jest wówczas kolej dookólna, przy czym dwukrotnie byłyby zmieniany kierunek ruchu- na stacji Kraków- Płaszów oraz na stacji Kraków Mydlniki. W Hamburgu zmiana kierunku ruchu zajmuje kilkadziesiąt sekund na tamtejszej sieci kolei miejskiej. Wystarczy zmiana organizacji ruchu kolejowego, czy odpowiednio dostosowany tabor. Propozycja ta znalazła się w planie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej dla Krakowa, ale nie doczekała się realizacji. Dzięki zmianie kierunku możliwe jest domknięcie okręgu, a pociągu kursowałyby na trasie dookólnej Kraków Główny- Kraków Mydlniki- przystanki osobowe na kolei dookólnej- Kraków Płaszów- Kraków Główny.
Proponowane przystanki na trasie Kolei Dookólnej
- Kraków Powstańców Śląskich
- Kraków Klimeckiego
- Kraków Dąbie
- Kraków Mogilska
- Kraków Pilotów
- Kraków Rakowicka
- Kraków 29 Listopada
- Kraków Dr. Twardego
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.