dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do Ministra Infrastruktury w sprawie likwidacji peronów linii kolei podmiejskiej do Działoszyna

do Ministra Infrastruktury

Wniosek
Panie Ministrze, wnoszę o przeanalizowanie opisu pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej z Łodzi do Działoszyna/ Kłobucka/ Częstochowy i zachowanie części peronów które mają być zdemontowne jak donosi nam w odpowiedzi PKP PLK. Internauci przypominają że "przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi. Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń."

Likwidacja wszystkich peronów jest zbyt pochopna. Warto pozostawić część infrastruktury peronowej na tej linii. Wnoszę o modyfikację projektu modernizacji tej linii kolei i pozostawienie peronów i/ albo wybudowanie nowych. Internauci pisali: "Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie przywrócenie nie będzie możliwe."

Zlikwidowano już perony na jednej z linii:
"Perony na linii Częstochowa – Chorzew Siemkowice nie są wykorzystywane od grudnia 2012 r., kiedy to zlikwidowano połączenia regionalne na trasie z Częstochowy przez Chorzew-Siemkowice do Zduńskiej Woli. – W 2012 r. czas przejazdu z Częstochowy do Zduńskiej Woli wynosił blisko trzy godziny – mówi Jakub Gułajewski z portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – To, że na ten moment samorządy województw nie chcą uruchamiać połączeń, nie oznacza, że nie chciałyby tego zrobić w przyszłości. Tym bardziej, że dzięki pracom remontowym czas jazdy zdecydowanie się skróci. Absurd polega jednak na tym, że jednocześnie likwidacji ulegnie infrastruktura niezbędna do obsługi pasażerów. 
 Kolej likwiduje, gmina odbuduje?     – Mieszkańcy gmin i powiatów położonych wzdłuż linii łączącej Częstochowę i Chorzew Siemkowice nie skorzystają na jej remoncie – mówi Gułajewski i obawia się, że gdy perony okażą się potrzebne, to na drodze do ich odtworzenia staną czasochłonne procedury albo w ogóle brak funduszy. "
wg Z Bigiem Szyn

Panie Redaktorze,

 

lokalizacja przystanków osobowych na liniach kolejowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi m.in. są samorządy województw. Zarządca infrastruktury kolejowej przed podjęciem decyzji związanej z infrastrukturą służącą do obsługi ruchu pasażerskiego, m.in. budową lub likwidacją przystanków osobowych konsultuje się w tych sprawach z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi.

 

W przypadku przewidywanych robót inwestycyjnych, ustalenia dokonywane z Urzędami Marszałkowskimi przekładają się na treść dokumentacji związanej z modernizacją lub rewitalizacją odcinków linii kolejowych m.in. studium wykonalności. Mając na uwadze możliwe w przyszłości decyzje dotyczące uruchomienia połączeń pasażerskich wykonawca studium wykonalności „zabezpiecza teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Rozbiórka peronów na zlikwidowanych przystankach osobowych uzasadniona jest względami bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz niedopuszczeniem do dewastacji tych elementów infrastruktury kolejowej.

 

 

Z pozdrowieniami,

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22



Opis pomysłu wznowienia kolei aglomeracyjnej/ podmiejskiej


Proponujemy wznowienie przewozów pasażerskich w relacji Łódź Kaliska- Zduńska Wola- Chorzew- Siemkowice- Działoszyn. W przyszłości planuje się że kolej dotrze do śródmieścia Łodzi za pomocą planowanego tunelu. Poprzednio pasażerów zmuszano do przesiadek, dziś jest szansa na bezpośrednie i szybkie połączenie do centrum Łodzi- za pomocą kolei aglomeracyjnej. Chcielibyśmy, by składy rozpędziły się do 100 lub 120 km/h. 

Zduńska Wola Karsznice- dworzec istnieje.
Zduńska Wola Osiedle- peron przy ul. Karsznickiej przy numerach 1 i 2 - obecnie bez nazwy byłby przemianowany, 
Marzenin - przy ul. Zduńskiej, nowy przystanek
Sędziejowice- nowy przystanek
Wola Wężykowa- nowy przystanek
Chociw Łaski- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Rusiec Łódzki- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Huta- przystanek istnieje, nie byłby rozebrany
Chorzew- Siemkowice- przystanek istnieje
Pajęczno / Trębaczew- nowy przystanek pry ul. Polnej, połączony z budową dworca i pętli autobusowej. 
Działoszyn- stacja istnieje,  nie byłby rozebrana.

województwo śląskie:
Miedźno- stacja istnieje, nie byłaboy rozebrana
Kłobuck- stacja istnieje, nie byłaboy rozebrana
Wiesznia Mała- nowy przystanek przy ul 3 Maja

Poprzednie nasze doniesienia w tej sprawie:

Województwo łódzkie posiada ogromną ilość nieczynnych połączeń kolejowych. Niestety, wydział prasowy Urzędu Marszałkowskiego nie udzielił nam odpowiedzi na pytania o możliwość wznowienia tych połączęń, zaś Przewozy Regionalne skierowały nad do zamawiającego przewozy, czyli UMWŁ. W sprawie więc nadal nic nie wiadomo...

Pytania do Przewozów Regionalnych w Łodzi

- czy PR jest zainteresowane obsługą obecnie nieczynnych połączeń regionalnych w woj. łódzkim?:

Sieradz- Szadek- Poddębice- Dąbie nad Nerem- Kutno

Łódź Kaliska- Pabianice- Łask- Zduńska Wola Karsznice- Chorzew Siemkowice- Działoszyn

Sieradz- Zduńska Wola- Zd. W. Karsznice- Chorzew Siemkowice- Częstochowa?

Pociągi kursowałyby początkowo raz- dwa- trzy razy dziennie w celu sprawdzenia potencjału podróżnych.

Odpowiedzi Przewozów Regionalnych w Łodzi

Na udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania, proszę o skierowanie zapytania do Organizatora Przewozów odpowiedzialnych za uruchomienie połączeń w ramach służby publicznej.

wz.  Jolanta Pluta

Anna Piotrowska
Rzecznik
 Oddziału
Oddział Łódzki, z siedzibą w Łodzi
90-002, ul. Tuwima 22/26

Panie Adamie, 

otrzymał już Pan nasze stanowisko z Łodzi. Dodam tylko, że pociagi na trasie przez Chorzew  już kiedyś kursowały, ale z uwagi na niską frekwencję samorząd woj. zaprzestał je finansować.

Pozdrawiam,

Michał Stilger
- 
Szanowny Panie, Ale pociągi nie łączyły większych ośrodków miejskich, jedynie małe miejscowości, o ile się nie mylę, kończyły bieg z Zduńskiej Woli i w Herbach. Tak nie prowadzi się pociągów regionalnych- w takich relacjach te połączenia musiały upaść,
Pozdrawiam,

Panie Adamie, 

wielokrotnie w mailach (ale też przez telefon) informowałem Pana o zasadach uruchamiania pociągów regionalnych. W przypadku połączeń, o które Pan pyta, te zasady również obowiązują. Przewozy Regionalne uruchamiają pociągi w relacjach zamówionych przez urząd marszałkowski. Liczba kursów również wynika z umowy z samorządem województwa. 

Jako przewoźnik nie chcielibyśmy wypowiadać się w imieniu organizatorów. Jeśli ma Pan własne przemyślenia nt. rozkładu jazdy pociągów w danym regionie, może je Pan przekazać do odpowiedniego urzędu marszałkowskiego.

Pozdrawiam,

Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations

- pytania prasowe: czy władze woj. łódzkiego mogą przywrócić bezpośrednie połączenia Sieradza z Częstochową przez Zduńską Wolę Karsznice, Chorzew- Siemkowice?

Odpowiedź:

Panie Redaktorze,
sieć komunikacyjna, na której jest planowane wykonywanie przewozów o
charakterze użyteczności publicznej przez Województwo Łódzkie została
określona w "Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego
dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030".
Przyjęta w ww. Planie sieć połączeń, stanowiąca rezultat przeprowadzonych
analiz potoków i prognoz ruchu w zestawieniu z możliwościami finansowymi
organizatora, nie przewiduje organizacji przewozów przez Województwo
Łódzkie, na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew.
Wobec powyższego Województwo Łódzkie nie planuje prowadzenia pasażerskich
przewozów kolejowych na linii komunikacyjnej Sieradz - Zduńska Wola
Karsznice - Częstochowa.
Dodatkowo mając na względzie, że połączenia kolejowe, których uruchomienia
dotyczy wniosek, przebiegałyby przez teren województw: łódzkiego i
śląskiego, co czyni je połączeniami międzywojewódzkimi, ich ustawowym
organizatorem może być minister właściwy do spraw transportu.

Pozdrawiam,
Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

Odpowiedź moja:
Szanowni Państwo, Czy można zmienić ów Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030" tak aby uwzględniał linię do Działoszyna, lub do Kłobucka albo Częstochowy p. Działoszyn i Herby Stare?
Pozdrawiam

Odpowiedzi przewoźnika KMŁ:
Witam,

Panie Redaktorze jak wielokrotnie Pana informowaliśmy plan rozwoju siatki połączeń na najbliższe lata został określony i jest znany. To połączenia do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 do Opoczna. Na chwilę obecną spółka nie planuje uruchamiania innych połączeń. Trzeba jednak pamiętać, iż przewoźnik realizuje przewozy na zlecenie organizatora, którym jest Samorząd Województwa Łódzkiego.

z poważaniem,


Marta Markowska

Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału 
Komunikacji Społecznej i Promocji

Otrzymana korespondencja:

Do: 
Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe 

ul. Targowa 74 
03-734 Warszawa 
halina.rutkowska@plk-sa.pl 


dotyczy: Rewitalizacji linii 146 Wyczerpy –Chorzew Siemkowice

Szanowny Panie,

3 Listopada PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu POIIŚ 5.2 – 4 „Prace 
na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice". 

Według wypowiedzi Pana Łukasza Kwasiborskiego, Rzecznika PKP PLK, cytuję:, „Prowadzone były rozmowy z właściwymi Urzędami Marszałkowskimi. Marszałkowie zapewnili, że nie mają w planach uruchomienia połączeń kolejowych na linii. W związku z tym w Studium 
Wykonalności nie był brany pod uwagę remont infrastruktury pasażerskiej. Pozostawienie peronów w obecnym złym stanie technicznym byłoby niewskazane z przyczyn bezpieczeństwa oraz konieczności utrzymania zbędnej infrastruktury. W przypadku decyzji uruchomienia połączeń pasażerskich Wykonawca „zabezpieczył teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami."


W zupełności nie zgadzamy się z tą wypowiedzią, ponieważ warto przypomnieć, że: przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi. 
Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń. Powołując się na wyżej wymienioną wypowiedź Rzecznika, uważamy, że podejmowanie kroków w celu likwidacji peronów jest absurdalne. Pamiętać należy, iż wybory samorządowe odbywają się co 
4 lata, a każda nowo wybrana władza może mieć swój własny pomysł na transport kolejowy, w tym na reaktywacje tych połączeń.
Obecnie w kontekście częściowego zrewitalizowanej już linii 131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Chociw Łaski oraz zbliżającej się rewitalizacji linii 146 istniałaby realna szansa na powrót tego typu połączeń i. Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie przywrócenie nie będzie możliwe.
Likwidacja infrastruktury pasażerskiej na linii 146 można odbierać jako działania na szkodę Państwa, jako właściciela infrastruktury, a także samorządu i społeczeństwa. Brak tej infrastruktury spowoduje bowiem jeżeli nie obecnie to także w następnych latach brak możliwości ewentualnego odtworzenia obsługi pasażerskiej na tym obszarze. Tym samym będzie to równoznaczne z trwałym wykluczeniem komunikacyjnym lokalnej społeczności i ograniczeniu możliwości rozwojowych. 
Ewentualna likwidacja krawędzi peronowych na linii 146 byłaby wydarzeniem niespotykanym. Nigdzie dotychczas podczas modernizacji, czy też rewitalizacji linii kolejowych będących pod zarządem PKP PLK S.A nie doszło do sytuacji, w której całkowicie ulegałaby likwidacji 
infrastruktura służąca obsłudze ruchu pasażerskiego. Takie traktowanie majątku państwowego nie znajduje uzasadnienia i nie może być 
zgody na takie działania


W związku z tym wnioskujemy do Pana Prezesa o interwencję w sprawie zachowania obecnych peronów jak i ich modernizację, dzięki temu 
trasa będzie w przyszłości, pełni gotowa do wznowienia ruchu pasażerskiego. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie Naszej prośby. 

Niżej podpisany/a:
Kuba Gułajewski 
Zduńskowolskie Wieści Kolejowe 
98-220 Zduńska Wola 

Od rzecznika PKP PLK:

Witam serdecznie!

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły 3 listopada 2016 r. przetarg na modernizację linii nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Projekt przewiduje likwidację peronów na stacjach i przystankach osobowych na tej trasie. Urzędy Marszałkowskie Województwa Łódzkiego i Śląskiego, nie były zainteresowane przywróceniem ruchu pasażerskiego na tym odcinku. Linia ta jest przeznaczona głównie do prowadzenia ruchu towarowego z południa Polski na północ do portów. Na wszystkich liniach kolejowych, na których jest prowadzony ruch pasażerski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. utrzymują infrastrukturę kolejową służącą do obsługi podróżnych.

 

Pozdrawiam  i łączę wyrazy szacunku

Jacek Karniewski

Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Biuro Komunikacji i Promocji           

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                                                                             

03-734 Warszawa

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do Ministra Infrastruktury w sprawie likwidacji peronów linii kolei podmiejskiej do Działoszyna

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery