dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania do władz miasta Jastrzębie Zdrój- kolej aglomeracyjna Jastrzębie Zdrój



Temat: pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Jastrzębie Zdrój
Do: rzecznik@um.jastrzebie.pl


Szanowni Państwo,
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego  transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.

W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).

Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Jastrzębiu- Zdroju? Schematy połączeń załączam.

- jaki jest stan torowisk? Czy jest dostępny jakiś plan reaktywacji połączeń? Które linie są własnością PKP PLK, a które- spółki węglowej?

Poprzednia odpowiedź:

Organizowanie i dotowanie pasażerskich przewozów kolejowych należy do zadań własnych samorządu województwa.

 

Jastrzębie-Zdrój, Żory i Pawłowice zawarły porozumienie, które mówi o tym, iż jego strony podejmą działania promujące ideę odtworzenia linii kolejowej poprzez wspólny apel kierowany do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Marszałka Województwa Śląskiego i Posłów na Sejm RP z naszego regionu, by temat wykluczenia z pasażerskiej komunikacji kolejowej był przez nich pilotowany na szczeblu krajowym. Takie pisma zostały wystosowane.

 

Miałoby to być odtworzenie linii kolejowej na odcinku Jastrzębie-Zdrój – Pawłowice – Żory - Orzesze w kierunku Katowic.

 

Infrastruktura kolejowa jest w bardzo złym stanie technicznym - w dużej mierze rozebrana, na niewielu odcinkach są szyny.

 

Zatem cała linia musi być przebudowana. Ważne jest też to, aby szynobus z Jastrzębia-Zdroju do Katowic jechał do godziny, ponieważ w innym wypadku kolej nie wygra z autobusami. Nasze miasto ma bardzo dobry drogowy układ komunikacyjny. Z jednej strony mamy bezpośrednie połączenie z autostradą A1 w kierunku Gliwic i Katowic, z drugiej – przez Pawłowice do drogi krajowej Wisła – Katowice (tzw. wiślanki).

  

Jedyną czynną i użytkowaną linią kolejową na terenie miasta jest linia należąca do Jastrzębskiej Spółki Kolejowej, której część została zaznaczona na Pańskim schemacie (przebiega przez teren zakładów kopalni Zofiówka oraz JAS-MOS). Odbywa się po niej wyłącznie ruch towarowy i jest ona niezelektryfikowana.

Linia wiodąca od rejonu dawnej stacji kolejowej w Jastrzębiu-Bziu w rejon Szotkowic jest nieczynna i częściowo rozebrana (w większości zaasfaltowane przejazdy kolejowe oraz rozebrane wiadukty) – to ten fragment funkcjonował dla połączeń pasażerskich i był zelektryfikowany.

Na w/w odcinku znajduje się 5 budynków stacyjnych/przystanków, ale linia przebiegająca najbliżej centrum miasta jest w dużej mierze rozebrana. Nieczynna jest także linia towarowa prowadząca w kierunku dawnej KWK Moszczenica. Torowisko jest rozebrane i nie odbywa się tam ruch pociągów.

Nie ma także na dzień dzisiejszy możliwości takiego połączenia jakie zostało naniesione na dołączonych przez Pana schematach, bowiem wiadukt nad ulicą Wodzisławską nie istnieje.

 

Katarzyna Wołczańska

rzecznik prasowy

Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania do władz miasta Jastrzębie Zdrój- kolej aglomeracyjna Jastrzębie Zdrój

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery