Czy powstanie dodatkowa linia kolei miejskiej w Krakowie linią kolejową numer 95?
Kolej obwodowa w Krakowie to linie kolejowe zbudowane w celu omijania centrum miasta przez pociągi towarowe i transporty wojskowe, służące czasami do rozprowadzania ruchu pasażerskiego.
Obecnie terminem tym można określić dwie obwodnice kolejowe znajdujące się w Krakowie:
mała obwodnica – linia kolejowa nr 100
duża obwodnica – linia kolejowa nr 95
Zadawaliśmy w tej sprawie pytania, odpowiedzi nie napłynęły:
Pytania o plany wobec linii kolejowej nr 95- informacje podane przez RK są sprzeczne z doniesieniami UM Kraków.
Istnieją również koncepcje wykorzystania linii kolejowej nr 95 Mydlniki - Podłęże, na potrzeby Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. To tzw. towarowa obwodnica Krakowa, która stanowi alternatywne połączenie linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny i linii nr 8 Warszawa – Kraków z linią nr 91 Kraków – Medyka, umożliwiając też dojazd do stacji towarowej Kraków Nowa Huta. W tym celu musiałyby zostać zmodernizowane istniejące przystanki Kraków Nowa Huta-Północ, Kraków Lubocza, Podgrabie-Wisła. Możliwe, że powstałyby nowe przystanki, np. Kościelniki, Wyciąże czy Przylasek Rusiecki.
Jakie plany ma PLK wobec linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże?
Czy przewiduje się remont lub modernizację linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże ?
W związku z otrzymanym e-mailem dotyczącym informacji na temat planów związanych z remontem linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże uprzejmie informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. aktualnie prowadzą prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej i wykonaniem robót budowlano –montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki-Podłęże na odcinku Kościelniki – Podłęże", który jest realizowany w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej".
W ramach powyższego zadania zaplanowano następujący zakres robót:
- wymianę torów i rozjazdów,
- odtworzenie i udrożnienie odwodnienia,
- modernizację i przebudowę 22 obiektów inżynierskich (mosty wiadukty i przepusty),
- demontaż i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
- remont sieci trakcyjnej,
- wycinkę drzew.
W ramach przedmiotowego zadania, przewidziano również naprawę mostu o konstrukcji stalowej na potoku Dłubnia. Wykonawcą w/w umowy jest z firma ZUE S.A.
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Komunikacji i Promocji
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 04:14.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0