dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

SKPL obchodzi rocznicę 15 lat prowadzenia przewozów pasażerskich

Dokładnie 15 lat temu wszystko się zaczęło!

4 lutego 2002 r. ok. godziny 5:50 ze Śmigla ruszył nasz pierwszy pociąg do Śniat. Ten moment zapoczątkował regularny ruch pasażerski na wąskim torze, wznowiony przez pierwszego prywatnego operatora pasażerskiego. Z kolei 5 lutego wystartowały przewozy towarowe na Kaliskiej Kolei Dojazdowej.

Dziś będąc coraz bliżej przeniesienia wąskotorowych połączeń kolejowych obsługiwanych wagonami motorowymi na linie normalnotorowe chcemy przybliżyć projekt związany z zakupionymi niedawno jednostkami serii 810 (M152).

Pomysł pozyskania tego typu pojazdów zrodził się już w II połowie 2015 roku. Przez ten czas systematycznie dążyliśmy do osiągnięcia zaplanowanego celu. Jednak na przeszkodzie stawały nam nie tylko procedury i zawiłości prawne, ale także sposób finansowania całego przedsięwzięcia. Cały projekt był owiany tajemnicą, a o jego kolejnych etapach wiedzieli jedynie nieliczni. Dzięki temu udało się dociągnąć go do końca, bez zbędnego rozgłosu.

Teraz odpowiemy na pojawiające się w ostatnim tygodniu pytania:

1) Kiedy 810 trafią do ruchu?
- Postaramy się to zrobić jak najszybciej. Tabor musi na siebie zarabiać, a nie stać na bocznicy. Ograniczają nas jednak obowiązujące procedury, których nie przeskoczymy.

2) Na jakich trasach będą kursować?
- Przede wszystkim sprowadziliśmy je na linie turystyczne, które obsługiwaliśmy w zeszłym roku. Ponieważ w przeciwieństwie do składów wagonowych są to pojazdy "all-in-one" zaoszczędzimy czas i pieniądze głównie podczas manewrów.

3) Czy trafią na "Pleszewiankę"?
- Tak, ale tylko w okresie przejściowym. Każdy z "motoraków" zostanie skierowany na pewien czas do realizacji przewozów pasażerskich na normalnym torze, w ramach przygotowania do obsługi odległych tras.

4) Jak będą pomalowane?
- Wszystkie cztery wagony otrzymają malowanie zgodne z przedstawionym tutaj projektem. Od teraz zachowujemy zasadę malowania lokomotyw w barwy niebieskie, a taboru pasażerskiego na czerwono-szaro.

5) Pomyślcie nad uruchomieniem linii X - Y.
- Nie jesteśmy w stanie zrealizować wszystkich propozycji. Główne przeszkody to: finansowanie przewozów, stan techniczny wskazywanych do reaktywacji linii kolejowych oraz ich status prawny.

6) Dlaczego nie poinformowaliście o tym transporcie?
- Mieliśmy takie prawo i z niego skorzystaliśmy. Cała "akcja" była owiana tajemnicą, aż do momentu dotarcia przesyłki do Pleszewa. Niestety, mimo naszych starań informacja wyciekła po stronie czeskiej.

7) Dlaczego nie zostanie wybudowana linia Pleszew - Dobrzyca - Krotoszyn?
- Kto, po co i za co miałby to zrobić?

8) Dlaczego to robimy?
- Bo kolej to nasza pasja!

wg SKPL/.sieć Facebook

Posted by Telewizja Opera on 02:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for SKPL obchodzi rocznicę 15 lat prowadzenia przewozów pasażerskich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery